![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 455 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çizge Kuramı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 455
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Çizge kuramı, optimizasyon ve hesaplamada oldukça yararlı ve kullanışlıdır. Bu dersin temel hedefi çizge kuramına taze bir yaklaşımda bulunmaktdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Grafik gösterimleri, çeşitli grafikler. Yürüme, güzergah, uzaklık ve ağaçlar.Kromatik sayılar, kromatik indeksler, beş renk kuramı, dört renk varsayımı. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Grafikler ve digraflar | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
2 | Temel çizgeler | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
3 | Çizge modellemesi uygulamaları | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
4 | Yürüme, uzaklık, yol, döngü ve ağaçlar | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
5 | Alt çizgeler ve çizge işlemleri | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
6 | Ara Sınav | |
7 | Grafik İzomorfizmi, temsiller | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
8 | Ağaçlar: köklü ağaçlar, ikili ağaçlar | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
9 | Katalan sayıları, ikili ağaçlarda seyahat, geren ağaçlar | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
10 | Köşe ve dal bağlantılılığı, güvenilir ağların inşası | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
11 | Mak-Min dualiği ve Menger’s teoremleri, Euler turları | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
12 | Hamilton yolları ve döngüleri, satıcı problemi | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
13 | Köşe ve dal boyamaları | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
14 | Harita boyama ve mathematica uygulamaları | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introductiın" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | "Discrete and Combinatorial Mathematics: An Applied Introduction" by R. P. Grimaldi, , Pearson, 5th Edition, 2003. ISBN-13: 978-0201726343 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | "Graph Theory: Modeling, Applications, and Algorithms" by Geir Agnarsson and Raymond Greenlaw, Pearson, 1st Edition, 2007. ISBN-13: 978-0131423848 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
28
|
56
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
210
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
X | ||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9169_1_th.jpeg)
IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı
Misyonu kadın matematikçileri bir araya getirerek: Türkiye’de matematikle uğraşan kadınları, bilimsel ve sosyal alanlarda desteklemek olan Kadın Matematikçiler Derneği'nin bu yıl dokuzuncusu düzenlenen çalıştayına,
![IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9130_1_th.jpeg)
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında bölümümüz ev sahipliğinde yapılacaktır. Çalıştay programımızı oluşturduk, çalıştay genel katılıma açık olup ilgilenen
!['Matematik'te Dünya Listesinde 'Matematik'te Dünya Listesinde](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9093_1_th.jpeg)
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
![IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9028_1_th.jpeg)
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
![2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı 2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8780_1_th.jpeg)
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.