
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 441 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fonksiyonel Analiz I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 441
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu iki aşamalı ders fonksiyonel analizin temelini derinlemesine inceler. Bu dersin amacı, fonksiyonel analizin metrik uzayda genel sonuçları, chauchy dizileri, tamlık, normlu ve banach uzay gibi temel konularını kapsaması ve bu konuların temel özelliklerinin anlaşılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Fonksiyonel analizin temel kavram ve uygulamaları incelenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Metrik uzaylar | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section1.1- 1.2 |
2 | Topoloji: Açık küme, kapalı küme, komşuluk, topolojik uzay, yoğun ve ayrılabilir kümeler, metrik uzayda sürekli fonksiyonlar. | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section1.3 |
3 | Diziler: sınırlılık, yakınsama,dizinin limiti, Cauchy dizisi, ayrılabilirlik. | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section1.4 |
4 | Tamlık | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section1.5 |
5 | Tamlık, genel tekrar | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section1.5 |
6 | Metrik uzayın tamlığı | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section1.6 |
7 | Vektör uzayları: altuzay, boyut, Hamel bazları | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section2.1 |
8 | Normlu uzaylar, Banach uzayları | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section2.2 |
9 | Banach uzayları, genel tekrar | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section2.2 |
10 | Normlu uzayların özellikleri | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section2.3 |
11 | Sonlu boyutlu norm uzayları ve altuzayları, denk normlar. | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section2.4 |
12 | Kompaktlık ve sonlu boyut, max min teoremi. | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section2.5 |
13 | Lineer operatörler ve bazı özellikleri, sınırlı ve doğrusal operatörlerin bazı özellikleri ve uygulamaları | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section2.6-2.7 |
14 | Lineer Fonksiyoneller | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978- 0471504597 Section2.8 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Erwin Kreyszig, “Introductory Functional Analysis with Applications” by Wiley, 1989.ISBN-13: 978-0471504597 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | '' Functional Analysis'',by Walter Rudin McGraw-Hill Science/Engineering/Math; 2nd edition ,1991,ISBN-13:978-0070542365 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

48 Saatlik ‘Matematik’ Maratonu
Milli Eğitim Bakanlığı’nın matematik derslerini keyifli hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırmak hedefiyle başlattığı ‘Matematik Seferberliği’ne İzmir’den destek geldi.

İEÜ’lü profesöre Yunanistan’dan büyük onur
Matematik ve istatistik alanında Türkiye’nin önde gelen isimlerinden biri olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmihan Bayramoğlu, Yunanistan

‘Dünya Matematik ve Pi Günü’ne özel etkinlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Matematik Bölümü, farklı üniversitelerden akademisyen ve öğrencilerin katılımıyla online olarak “Dünya Matematik ve Pi Günü” kutlaması gerçekleştirdi.