FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 410 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Doğrusal İntegral Denklemler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 410
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, uygulamalı matematik, teorik mekanik ve matematiksel fizikte sıkça karşılaşılan problemlere çözüm sağlamayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, Green fonksiyonlarının temel konuları tartışılacaktır. Adi diferansiyel denklemlerin çözüm uygulamaları, 1. ve 2. tipdeki Fredholm ve Volterra denklemleri, ayrılabilir çekirdek ile Fredholm denklemleri incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İntegral denklemin tanımı, Fredholm integral denklemleri, tekil integral denklemler, çekirdek fonksiyonun çeşitleri | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 1 |
2 | İntegral denklemler, Ayrılabilir çekirdek, Fredholm alternatifi | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 1 |
3 | Bir yaklaşım metodu | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925Chapter 2 |
4 | Ardışık yaklaştırma metodu | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 2 |
5 | Volterra integral denklemi | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 3 |
6 | Fredholm çözüm metodu | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 4 |
7 | Fredholm birinci teoremi | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 4 |
8 | Fredholm ikinci teoremi | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 4 |
9 | Fredholm üçüncü teoremi | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 5 |
10 | Başlangıç değer problemleri | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 9 |
11 | Sınır değer problemleri | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 9 |
12 | Green fonksiyonu yaklaşımı | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 6 |
13 | Kısmi diferansiyel denklemlere uygulamaları | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 9 |
14 | Simetrik çekirdekler | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 Chapter 10 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | “Linear Integral Equations” by Rainer Kress, Springer Verlag, 3rd Edition, 2014. ISBN-13: 978-1461495925 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
30
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev