![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 406 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sayılar Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 406
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sayılar teorisinin temel kavram ve yapılarını kullanarak somut problem çözme yeteneği kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Toplam ve çarpım notasyonları; İyi sıralama bağıntısı; Tümevarım prensibi; Bölünebilirlik; Bölme ve Öklid algoritmaları; Asal sayılar; Tam sayılarda modül; Kongrüanslar; E.B.O.B.; E.K.O.K.; Doğrusal Diophantine denklemleri; Euler-Fermat, Wilson, Lagrange ve Çin kalan teoremleri; Euler fonksiyonu; Kongrüans sistemleri. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matematiksel tümevarım, İyi sıralama bağıntısı, Bölünebilirlik | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (prerequisites and section 2.2) |
2 | En büyük ortak bölen, en küçük ortak kat | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 2.4 and 2.5) |
3 | En küçük ortak kat, Lineer Diophantine denklemleri | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 2.5 and 2.7) |
4 | Asal sayılar | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 2.5 and 2.7) |
5 | Asal sayılar | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (section 3) |
6 | Ara sınav 1 | |
7 | Kongrüanslar, Lineer kongrüanslar | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 4.2 and 4.4) |
8 | Lineer kongrüanslar, Lineer kongrüanslar sistemleri | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 4.4 and 4.6) |
9 | Fermat teoremi, Wilson teoremi | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 5.2 and 5.4) |
10 | Ara sınav 2 | |
11 | Aritmetik Fonksiyonlar | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 6.2, 6.4 and 6.6) |
12 | Aritmetik Fonksiyonlar | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 6.2, 6.4 and 6.6) |
13 | Euler phi-fonksiyonu, Euler teoremi | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (sections 7.2 and 7.4) |
14 | phi-fonksiyonunun özellikleri | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. (section 7.6) |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | “Number Theory and its Applications”, S. Kundu and S. Mazumder, CRS Press, Taylor & Francis Group, Addison Wesley, 2022, ISBN: 9781032231433. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
25
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9169_1_th.jpeg)
IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı
Misyonu kadın matematikçileri bir araya getirerek: Türkiye’de matematikle uğraşan kadınları, bilimsel ve sosyal alanlarda desteklemek olan Kadın Matematikçiler Derneği'nin bu yıl dokuzuncusu düzenlenen çalıştayına,
![IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9130_1_th.jpeg)
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında bölümümüz ev sahipliğinde yapılacaktır. Çalıştay programımızı oluşturduk, çalıştay genel katılıma açık olup ilgilenen
!['Matematik'te Dünya Listesinde 'Matematik'te Dünya Listesinde](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9093_1_th.jpeg)
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
![IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9028_1_th.jpeg)
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
![2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı 2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8780_1_th.jpeg)
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.