
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 404 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Nümerik Analiz II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 404
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste, lineer ve lineer olmayan denklem sistemlerinin nümerik olarak çözümleri, nümerik türev ve integral hesaplama teknikleri, nümerik özdeğer hesaplama tekniklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste lineer ve lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü doğrudan ve iteratif yöntemler kullanılarak elde edilecektir Nümerik türev ve integrasyon yöntemleri gösterilecektir ve özdeğer problemlerine nümerik yaklaşımlar incelenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matris cebiri | M. Tezer, C. Bozkaya ,"Numerical Analysis", (ODTÜ Basım İŞliği, 2018). Bölüm 2.2 |
2 | LU çarpanlara ayırma metodu, Hata kaynakları | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 2 |
3 | LU çarpanlara ayırma metodu, Hata kaynakları | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 2 |
4 | Iteratif motodlar: Jacobi Metodu | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 2 |
5 | Gauss–Seidel Metodu ve SOR, iteratif motodların yakınsaklığı | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 2 |
6 | Simetrik pozitif tanımlı matrisler için metodlar | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 2 |
7 | Lineer olmayan denklem sistemleri | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 2 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nümerik türevleme, sonlu farklar metodu | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 5 |
10 | Yuvarlama hataları, ekstrapolasyon | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 5 |
11 | Nümerik integrasyon için Newton Cotes formülleri, yamuk kuralı, Simpson kuralı | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 5 |
12 | Birleşik Newton Cotes kuralı, Açık Newton Cotes kuralları, Gauss kuadratör | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 5 |
13 | Özdeğerler ve tekil değerler Kuvvet iterasyonu metodu | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 12 |
14 | QR algoritması | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 12 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | "Numerical Analysis" by M. Tezer, C. Bozkaya, ODTÜ Basım İŞliği, 2018. ISBN13: 9789754293777 "Linear Algebra and Its Applications" by David C. Lay, Steven R. Lay, Judi J. McDonald, Pearson, 5th Edition, 2015. ISBN-13: 978-0321982384 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
"Numerical Analysis" by Timothy Sauer, Pearson, 3rd Edition, 2017. ISBN-13: 978-0134696454 "Numerical Methods for Engineers and Scientists: An Introduction with Applications using MATLAB" by A. Gilat, V. Subramaniam, Wiley, 3rd Edition, 2014. ISBN: 978-1-118-55493-7 "Numerical Methods using MATLAB" by J.H. Mathews and K.D. Fink, Pearson Prentice Hall, 4th Edition, 2004. ISBN: 0131911783 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
24
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
26
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
6
|
36
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
34
|
34
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
X | ||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

48 Saatlik ‘Matematik’ Maratonu
Milli Eğitim Bakanlığı’nın matematik derslerini keyifli hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırmak hedefiyle başlattığı ‘Matematik Seferberliği’ne İzmir’den destek geldi.

İEÜ’lü profesöre Yunanistan’dan büyük onur
Matematik ve istatistik alanında Türkiye’nin önde gelen isimlerinden biri olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmihan Bayramoğlu, Yunanistan

‘Dünya Matematik ve Pi Günü’ne özel etkinlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Matematik Bölümü, farklı üniversitelerden akademisyen ve öğrencilerin katılımıyla online olarak “Dünya Matematik ve Pi Günü” kutlaması gerçekleştirdi.