
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 402 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Topoloji II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 402
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, nokta küme topolojisinin klasik konuları olan metrik uzay topolojisi ve özellikleri, bağlantılılık, kompaktlık ve bunun gibi konuları kapsamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste topolojinin temel kavram ve uygulamaları incelenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Metrik uzayları, metrik uzaylarda açık ve kapalı kümeler, içsel kapalılık ve sınır | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
2 | Cauchy dizileri ve metrik uzayların tamlığı | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
3 | Metrik uzaylarda süreklilik, düzgün süreklilik | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
4 | Bağlılık, bağlı ve bağlı olmayan uzaylar | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
5 | Bağlantılılık üzerine teoremler ve reel doğru üzerindeki bağlantılı kümeler | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
6 | Yol bağlantılı uzaylar | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
7 | Bölgesel bağlantılı ve bölgesel yol bağlantılı uzaylar | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
8 | Kompaktlık: kompakt uzaylar ve alt uzaylar, kompaktlık ve süreklilik | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
9 | Kompaktlık ile alakalı özellikler | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
10 | Limit nokta kompaktlığı, dizisel kompaktlık | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
11 | Tek nokta kompaktlaştırması, yerel kompaktlık | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
12 | Ayırma aksiyomları ve metrizasyon T0, T1 ve T2 uzayları | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
13 | Düzenli uzaylar ve normal uzayları sürekli fonksiyonlarla ayırma | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
14 | Metrizasyon, StoneČech kompaktlığı | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “General Topology” by Stephen Willard, Dover Publications.2004. ISBN-13: 978-0486434797 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
30
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

48 Saatlik ‘Matematik’ Maratonu
Milli Eğitim Bakanlığı’nın matematik derslerini keyifli hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırmak hedefiyle başlattığı ‘Matematik Seferberliği’ne İzmir’den destek geldi.

İEÜ’lü profesöre Yunanistan’dan büyük onur
Matematik ve istatistik alanında Türkiye’nin önde gelen isimlerinden biri olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmihan Bayramoğlu, Yunanistan

‘Dünya Matematik ve Pi Günü’ne özel etkinlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Matematik Bölümü, farklı üniversitelerden akademisyen ve öğrencilerin katılımıyla online olarak “Dünya Matematik ve Pi Günü” kutlaması gerçekleştirdi.