
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 313 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uygulamalı Matematikte Programlama Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 313
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin Mathematica ve Matlab temel yazılımlarını kullanarak uygulamalı bilimlerde ortaya çıkan matematiksel problemler için temel programlama tekniklerini edinmelerine olanak sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel algoritmalar; Matlab ve Mathematica yazılımlarının temel komutları ve bu yazılımlardaki matematiksel fonksiyonlar; Sayısal çözümler; Sayısal hesaplamalar; Fonksiyon grafiklerinin yorumlanması; Programlama yöntemleri; Polinom interpolasyonu; Sayısal integral; Denklem köklerinin sayısal yöntemlerle bulunması. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | LaTeX’ e giriş. | George Grätzer, “More Math Into LaTeX”, 5th Edition (Springer, 2016), 3-39. |
2 | Denklemler, resim and tablo ortamları . | George Grätzer, “More Math Into LaTeX”, 5th Edition (Springer, 2016), 43-160, 191-224. |
3 | Beamer paketi kullanarak sunum, bibliografik kayıtlar and referans süreçler. | George Grätzer, “More Math Into LaTeX”, 5th Edition (Springer, 2016), 234-251, 307-342. |
4 | Mathematica’ya giriş | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 1. |
5 | Temel konular ve listeler | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 2, chapter 3. |
6 | İki boyutlu grafikler, üç boyutlu grafikler | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 4, chapter 5. |
7 | Denklemler | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 6. |
8 | Ara sınav | |
9 | Algebra ve trigonometri, diferansiyel kalkulüs | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 7, chapter 8. |
10 | Integral kalkulüs, çok boyutlu kalkulüs | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 9, chapter 10. |
11 | Adi Diferansiyel Denklemler, Lineer Algebra | Eugene Don, “Schaum's Outline of Mathematica”, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018), chapter 11, chapter 12. |
12 | Simulasyon teknikleri- Monte Carlo yöntemi | Dirk P. Kroese, Thomas Taimre, Zdravko I. Botev, “Handbook of Monte Carlo Methods”, (Wiley, 2011), chapter 1, chapter 2 |
13 | Simulasyon teknikleri- Monte Carlo yöntemi | Dirk P. Kroese, Thomas Taimre, Zdravko I. Botev, “Handbook of Monte Carlo Methods”, (Wiley, 2011), chapter 3, chapter 4 |
14 | Simulasyon teknikleri- Monte Carlo yöntemi | Dirk P. Kroese, Thomas Taimre, Zdravko I. Botev, “Handbook of Monte Carlo Methods”, (Wiley, 2011), chapter 16, chapter 17 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | George Grätzer, More Math Into LaTeX, 5th edn (Springer, 2016). ISBN-13: 978-3319237954 Eugene Don, Schaum's Outline of Mathematica, 3rd edn (McGraw-Hill, 2018). ISBN-13: 9781260120738 Dirk P. Kroese, Thomas Taimre, Zdravko I. Botev, “Handbook of Monte Carlo Methods”, (Wiley, 2011). ISBN:9780470177938 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | T. Oetiker Latex in 157 minutes: The (Not So) Short Introduction to Latex, (Samurai Media Limited, 2015). ISBN-13: 978-9881443625 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
15
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
28
|
28
|
Final Sınavı |
1
|
31
|
31
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
X | ||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
X | ||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

48 Saatlik ‘Matematik’ Maratonu
Milli Eğitim Bakanlığı’nın matematik derslerini keyifli hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırmak hedefiyle başlattığı ‘Matematik Seferberliği’ne İzmir’den destek geldi.

İEÜ’lü profesöre Yunanistan’dan büyük onur
Matematik ve istatistik alanında Türkiye’nin önde gelen isimlerinden biri olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmihan Bayramoğlu, Yunanistan

‘Dünya Matematik ve Pi Günü’ne özel etkinlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Matematik Bölümü, farklı üniversitelerden akademisyen ve öğrencilerin katılımıyla online olarak “Dünya Matematik ve Pi Günü” kutlaması gerçekleştirdi.