
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 303 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kompleks Analiz
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 303
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Kompleks analiz özellikle analitik veya kompleks, türevli fonksiyonlar üzerinde çalışır. Bu ders, tek değişkenli kompleksanalitik fonksiyonların teorisini kavratmayı amaçlar. Temel aritmetik ve kompleks sayıların geometrisi ile başalnır ve CauchyRiemann denklemleri ve Cauchy integral formülü ile sürdürülür. Analitik fonksiyonların kuvvet seri gösterimleri ve temel rezidü teoremleri ile tamamlanır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Kompleks sayıların temel konularını tartışacaktır. Temel fonksiyonlar; türev ve Cauchy Riemann denklemleri; Cauchy integral teoremi; Morera teoremi; analitik fonksiyonların sıfırları; Maksimum ve minimum ilkesi; Cebrin temel teoremi; Laurent serileri; Tekil izole noktaların sınıflandırılması ; rezidü teoremi. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kompleks Sayılar | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 1. |
2 | Temel Fonksiyonlar | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 3. |
3 | Analitik Fonksiyonlar | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 2. |
4 | Analitik Fonksiyonlar | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 2. |
5 | Analitik Fonksiyonlar | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 2. |
6 | İntegraller | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 4. |
7 | İntegraller | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section .4 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seriler | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 5. |
10 | Seriler | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 5. |
11 | Rezidüler ve Kutuplar | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 6. |
12 | Rezidüler ve Kutuplar | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 6. |
13 | Rezidüler ve Kutuplar | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 6. |
14 | Konform Dönüşümler | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. Section 9. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | - |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | James Ward Brown and Ruel V. Churchill “Complex Variables and Applications”, Eighth Edition, MCGraw-Hill Higher Education, 2009. ISBN-13: 978-9339205157
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | S. Ponnusamy and H. Silverman, Birkhäuser, “Complex Variables with Applications”, 2006. ISBN-13: 978-0817644574 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
25
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
34
|
34
|
Toplam |
210
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

48 Saatlik ‘Matematik’ Maratonu
Milli Eğitim Bakanlığı’nın matematik derslerini keyifli hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırmak hedefiyle başlattığı ‘Matematik Seferberliği’ne İzmir’den destek geldi.

İEÜ’lü profesöre Yunanistan’dan büyük onur
Matematik ve istatistik alanında Türkiye’nin önde gelen isimlerinden biri olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmihan Bayramoğlu, Yunanistan

‘Dünya Matematik ve Pi Günü’ne özel etkinlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Matematik Bölümü, farklı üniversitelerden akademisyen ve öğrencilerin katılımıyla online olarak “Dünya Matematik ve Pi Günü” kutlaması gerçekleştirdi.