FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 226 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Lineer Cebir II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 226
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, vektör uzayları, özdeğerler ve özvektörler, ortogonellik konularını tanımlamayı ve bunların çeşitli alanlardaki uygulamalarını incelemeyi öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste tabanlar, boyutlar, doğrusal dönüşümler, ortogonallik, iç çarpım uzayları, özdeğerler, özvektörler ve köşegenleştirme tartışılacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Vektör uzayları ve alt uzaylar | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 4.1 |
2 | Sıfır uzay, sütun uzayları ve doğrusal dönüşümler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384. Bölüm 4.2 |
3 | Doğrusal (lineer) bağımsız kümeler, tabanlar | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384. Bölüm 4.3 |
4 | Doğrusal (lineer) bağımsız kümeler, tabanlar, koordinat sistemleri | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 4.3, 4.4 |
5 | Bir vektör uzayının boyutu, rank | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 4.5, 4.6 |
6 | Baz değişimi, fark denklemlerinin uygulamaları | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 4.7, 4.8 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Özdeğerler ve özvektörler, karakteristik denklem | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384. Bölüm 5.1, 5.2 |
9 | Köşegenleştirme, özvektörler ve doğrusal dönüşümler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 5.3, 5.4 |
10 | Özvektörler ve doğrusal dönüşümler, kompleks özdeğerler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 5.4, 5.5 |
11 | Kompleks özdeğerler, ayrık dinamik sistemler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 5.5, 5.6 |
12 | Diferensiyel denklemlerin uygulamaları | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 5.7 |
13 | İç çarpım, uzunluk ve diklik (ortogonallik), ortogonal (dik) kümeler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384Bölüm 6.1, 6.2. |
14 | Ortogonal İzdüşümler, Gram-Schmidt işlemi | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384. Bölüm 6.3, 6.4. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications", Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
25
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
5
|
2
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
X | ||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıtayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıtayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev