![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 110 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Analiz II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 110
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı integral kuramlarını öğrencilere kuramsal olarak ifade etmek ve integral uygulamalarını vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Alanların limitlerin toplamları olarak ifade edilmeleri, Riemann toplamları, belirli ve belirsiz integraller, biçimsiz integraller, integral alma teknikleri, katı cisimlerin hacimleri, eğri uzunlukları ve yüzey alanları. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ters trigonometrik fonksiyonlar. Hiperbolik fonksiyonlar | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 3.5-3.7 |
2 | Türevin uygulamaları. Denklemlerin köklerinin bulunması. Newton metodu | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 4.2-4.3 |
3 | Ekstrem (uç) değerler. Birinci türev testi. İkinci türev testi. Fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 4.4 |
4 | Doğrusal yaklaşımlar ve hata analizi. Taylor polinomu | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 4.9 |
5 | Toplamlar ve sigma kavramları. Alanın toplamların limiti olarak hesaplanması | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.1-5.2 |
6 | Belirli integral. Genel Riemann toplamları. Belirli integrallerin özellikleri | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.3, 5.4 |
7 | İntegraller için ortalama değer teoremi. Kalkülüsün temel teoremi, Yerine yazma metodu | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.5, 5.6 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Düzlem bölgelerin alanı. İntegral alma yöntemleri-1 | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.7, 6.1 |
10 | Düzlem bölgelerin alanı. İntegral alma yöntemleri-2 | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 5.7, 6.1 |
11 | İntegrasyon-Süreklilik yöntemleri. Kısmi integrasyon. Rasyonel fonksiyonların integralleri | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 6.1, 6.2 |
12 | Ters yerine yazma. Ters trigonometrik yerine yazma işlemi | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 6.3 |
13 | I. ve II. tip genelleştirilmiş integraller. Yakınsaklık ve ıraksaklığın tahmin edilmesi | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter . 6.5 |
14 | Yaklaşık integrasyon. Yamuk ve orta nokta kuralları,Simpson kuralı | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. Chapter 6.6,6.7 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | "Calculus, A complete course" by Robert A.Adams & Christopher Essex, Publisher: Prentice Hall, 9th edition,2017. ISBN-13: 978-0134154367. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | "Thomas' Calculus" by Finney, Weir, Giordano, Publisher: Addison Wesley Longman; 10th edition, 2001. ISBN-13: 978-0201441413. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
34
|
34
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
X | ||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9169_1_th.jpeg)
IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı
Misyonu kadın matematikçileri bir araya getirerek: Türkiye’de matematikle uğraşan kadınları, bilimsel ve sosyal alanlarda desteklemek olan Kadın Matematikçiler Derneği'nin bu yıl dokuzuncusu düzenlenen çalıştayına,
![IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9130_1_th.jpeg)
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında bölümümüz ev sahipliğinde yapılacaktır. Çalıştay programımızı oluşturduk, çalıştay genel katılıma açık olup ilgilenen
!['Matematik'te Dünya Listesinde 'Matematik'te Dünya Listesinde](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9093_1_th.jpeg)
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
![IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9028_1_th.jpeg)
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
![2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı 2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8780_1_th.jpeg)
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.