![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 103 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Matematiğin Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 103
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Matematiksel düşünce için gerekli olan temel kavramları ve matematiksel ispat yöntemlerini tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sembolik mantık, küme teorisi, kartezyen çarpım, bağıntılar, fonksiyonlar, denklik bağıntıları, denklik sınıfları ve bölümleri, sıralama bağıntıları üzerinde durulacaktır. Matematiksel tümevarım verilecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnformal lojik | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part I.1 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 1.1, 1.2, 1.3 |
2 | İnformal lojik | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part I.1 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 1.4, 1.5 |
3 | İnformal lojik | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part I.1 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 2.1, 2.2 |
4 | Kanıt stratejileri | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part I.2 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 3.1, 3.2 |
5 | Kanıt stratejileri | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part I.2 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 3.3, 3.4 |
6 | Kanıt stratejileri | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part I.2 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 3.5, 3.6 |
7 | Kümeler | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part II.3 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 2.3 |
8 | Bağıntılar | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part II.5 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 4.1, 4.2 |
9 | Bağıntılar | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part II.5 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 4.3, 4.4 |
10 | Bağıntılar | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part II.5 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006.Section 4,.6 |
11 | Fonksiyonlar | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part II.4 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 5.1, 5.2 |
12 | Fonksiyonlar | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part II.4 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 5.3, 5.4 |
13 | Matematiksel tümevarım | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part 6.3 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 6.1 |
14 | Eşsayılı kümeler ve sayılabilirlik | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. Part 6.5,6.6 Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. Section 7.1, 7.2 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ethan D. Bloch, “Proofs and Fundamentals” Second Edition, Springer, 2011. ISBN: 978-1-4419-7126-5. Daniel J. Velleman, “How To Prove It” Cambridge University Press, 2006. ISBN-13 978-0-511-16116-2. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “How To Think Like a Mathematician” by Kevin Houston, Cambridge University Press, 2009. ISBN-13: 978-0-521-71978-0 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
8
|
16
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
39
|
39
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9169_1_th.jpeg)
IX. Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı'nı Başarıyla Tamamlandı
Misyonu kadın matematikçileri bir araya getirerek: Türkiye’de matematikle uğraşan kadınları, bilimsel ve sosyal alanlarda desteklemek olan Kadın Matematikçiler Derneği'nin bu yıl dokuzuncusu düzenlenen çalıştayına,
![IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9130_1_th.jpeg)
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında bölümümüz ev sahipliğinde yapılacaktır. Çalıştay programımızı oluşturduk, çalıştay genel katılıma açık olup ilgilenen
!['Matematik'te Dünya Listesinde 'Matematik'te Dünya Listesinde](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9093_1_th.jpeg)
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
![IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9028_1_th.jpeg)
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
![2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı 2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8780_1_th.jpeg)
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.