Bizi takip edin
|
EN

MATH 150 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Araştırma Yöntemleri ve Bioistatistik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 150
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sağlık ve biyomühendislik alanında yapılan bilimsel araştırmalar için kullanılan istatistik yöntemlerinin kavranmasını sağlamaktır. Derste, bilimsel araştırmaların oluşturulması, toplanan verilerin analiz edilmesi ve araştırma sorularına uygun cevapların bulunmasında istatistiğin yeri tartışılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sağlık, medikal ve biyomühendislik alanında kullanılan temel bioistatistik metodlarını açıklayabilecektir.
  • Sağlık sektöründe kullanılan temel bioistatistik metotlarını açıklayabilecektir.
  • Bu alanlarla ilgili yapılan istatistiksel çalışmaları tanımlayabilecektir.
  • Sağlık, medikal ve mühendislik alanlarında çıkarımlarda bulunabilecektir.
  • İstatiksel metotları kullanarak bu alanlarda elde edilen veriler ile karar verebilecektir.
Ders Tanımı Dersin bioistatistik ve data toplama ile ilgili teorik alt yapısı dönemin ilk yarısında kazanılmak üzere planlanmıştır. İkinci yarısında ise, sağlık ile ilgili çeşitli verileri demografik değişkenler, toplum sağlığı ile ilgili veriler ile bu verilerin analizi, gruplanması ve yorumlanması üzerinde durulacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Araştırma modeli oluşturma ve temel istatistik terimleri Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 1
2 Örnekler, frekans dağılımları ve tanımlayıcı ölçüler Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 2
3 Örnekleme ve olasılık I Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 2
4 Olasılık II Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 3,4,5
5 Örneklem dağılımları, tahminleme ve güven aralığı Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 6
6 Hipotez testi I Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 7
7 Hipotez testi II Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 8
8 Ara Sınav
9 Korelerasyon ve regresyon Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 11
10 Ki-kare testi Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 9
11 Varyans analizi Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 12
12 İstatistik programı Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 12
13 Örnekler ve vaka analizi Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 12
14 Vaka analizi Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 12
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016  ISBN: 978-1-305-26892-0 

Önerilen Okumalar/Materyaller

“Fundementals of Biostatistics” by Rostner, B,  Duxbury press, 5th Edition,2005. ISBN-13: 978-0534418205

“Biostatistics, A Foundation for Analysis in the Health Sciences” by Wayne Daniel, Wiley, 10th Edition, 2013, ISBN-13: 978-1118302798

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
25
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

X
2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

X
3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

X
4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

X
7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.