
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 150 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Araştırma Yöntemleri ve Bioistatistik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 150
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık ve biyomühendislik alanında yapılan bilimsel araştırmalar için kullanılan istatistik yöntemlerinin kavranmasını sağlamaktır. Derste, bilimsel araştırmaların oluşturulması, toplanan verilerin analiz edilmesi ve araştırma sorularına uygun cevapların bulunmasında istatistiğin yeri tartışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin bioistatistik ve data toplama ile ilgili teorik alt yapısı dönemin ilk yarısında kazanılmak üzere planlanmıştır. İkinci yarısında ise, sağlık ile ilgili çeşitli verileri demografik değişkenler, toplum sağlığı ile ilgili veriler ile bu verilerin analizi, gruplanması ve yorumlanması üzerinde durulacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırma modeli oluşturma ve temel istatistik terimleri | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 1 |
2 | Örnekler, frekans dağılımları ve tanımlayıcı ölçüler | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 2 |
3 | Örnekleme ve olasılık I | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 2 |
4 | Olasılık II | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 3,4,5 |
5 | Örneklem dağılımları, tahminleme ve güven aralığı | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 6 |
6 | Hipotez testi I | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 7 |
7 | Hipotez testi II | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 8 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Korelerasyon ve regresyon | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 11 |
10 | Ki-kare testi | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 9 |
11 | Varyans analizi | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 12 |
12 | İstatistik programı | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 12 |
13 | Örnekler ve vaka analizi | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 12 |
14 | Vaka analizi | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 Bölüm 12 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Rostner, B. “Fundamentals of Biostatistics” 8th Ed. Duxbury press, USA, 2016 ISBN: 978-1-305-26892-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Fundementals of Biostatistics” by Rostner, B, Duxbury press, 5th Edition,2005. ISBN-13: 978-0534418205 “Biostatistics, A Foundation for Analysis in the Health Sciences” by Wayne Daniel, Wiley, 10th Edition, 2013, ISBN-13: 978-1118302798 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
X | ||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

48 Saatlik ‘Matematik’ Maratonu
Milli Eğitim Bakanlığı’nın matematik derslerini keyifli hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırmak hedefiyle başlattığı ‘Matematik Seferberliği’ne İzmir’den destek geldi.

İEÜ’lü profesöre Yunanistan’dan büyük onur
Matematik ve istatistik alanında Türkiye’nin önde gelen isimlerinden biri olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmihan Bayramoğlu, Yunanistan

‘Dünya Matematik ve Pi Günü’ne özel etkinlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Matematik Bölümü, farklı üniversitelerden akademisyen ve öğrencilerin katılımıyla online olarak “Dünya Matematik ve Pi Günü” kutlaması gerçekleştirdi.