Bizi takip edin
|
EN

MATH 122 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Matematiksel Düşünce II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 122
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Dersin amacı, Antik Çağ’ın sonundan günümüze uzanan süreçte matematiksel düşüncenin ve bir disiplin olarak gelişen matematiğin geçmişine, ardında yatan sosyo-ekonomik ve kültürel (dinsel ve felsefi) dinamiklerine vurgu yaparak karşılaştırmalı bir yaklaşımla ışık tutmak ve bilim ve teknolojinin gelişiminde matematiğin önemine dikkat çekmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Matematiksel düşünmenin temellerini açıklayabilecektir.
  • Matematiksel düşüncenin ve matematiğin gelişimi ile toplumsal ve kültürel dinamikleri arasında ilişki kurabilecektir.
  • Matematiğin bir disiplin olarak gelişimi çerçevesinde, tarihsel olguları açıklayabilecektir.
  • Tarihsel süreç içerisinde matematiksel düşünce ile bilim ve teknoloji arasındaki ilşkiyi tartışabilecektir.
  • Nedensellik ilişkisi perspektifinde matematiğin tarihini tartışabilecektir.
  • Bilgi ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecektir.
Ders Tanımı Ders, Antik Çağ’ın sonundan günümüze kadar uzanan süreçte matematiksel düşüncenin ve matematiğin tarihsel gelişimine odaklanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tarihe ve Matematiksel Düşünce Tarihine Giriş
2 Geç Antik Dönem ve Matematiksel Düşünce : Batı Roma ve Kültürel Mirası Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 355-366; Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edn (Dover, 2010), 109-117
3 Ortaçağ : Avrupa‘da Din, Batıl İnanç ve Kültür Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 355-366; Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edn (Dover, 2010), 109-117.
4 Orta Çağ Avrupası: Batı Avrupa’da Öğrenmenin Yükselişi: Manastır Okullarından İlk Üniversitelere Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 355-366; Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edn (Dover, 2010), 109-117.
5 I. Ara Sınav
6 Rönesans: Avrupa’da Yeniden Doğuş ve Gerçekçilik Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 425-457; Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edn (Dover, 2010), 165-214.
7 Avrupa’da Bilimin Dinamikleri: Vinci’den Kepler‘e Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 645-648; Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edn (Dover, 2010), 221-289
8 Mekanik Dünya: Descartes ve Newton Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 645-648; Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edn (Dover, 2010), 221-289.
9 Aydınlanma Çağı: Filozofların Dünyası Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 157-168, Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edn (Dover, 2010), 41-96.
10 Matematiksel Düşünce ve Bilimsel Devrim: Leibniz’den Laplace’a Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 648-663, 749-851; Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edn (Dover, 2010), 291-346, 365-392.
11 II. Ara Sınav
12 Ondokuzuncu Yüzyıldan Katkılar: Yeni Dünya Görüşleri ve Yeni Teknolojik Gelişmeler Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edn (Norton, 1993), 876-892,1092-1097.
13 20. Yüzyıla Geçiş: Bilim ve Felsefe David M. Burton, “The History of Mathematics: An Introduction”, 7th edition (McGraw Hill, 2010), 657-711,1092-1097.
14 20. yüzyıl: Bilim ve Teknolojinin Başarısı ve Kısıtları ve Ödev Sunumları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

David M. Burton, “The History of Mathematics: An Introduction”, 7th edition (McGraw Hill, 2010). ISBN -13:978-0073383156

Walter William Rouse, Harold Scott Macdonald Coxeter, “Mathematical Recreations and Assays” 13th edition (Dover, 2010). ISBN-13: 978-0486253572

Robert Lerner, Standish Meacham, Edward McNall Burns, “Western Civilizations: Their History and Their Culture”,13th edition (Norton, 1993). ISBN-13:978-0393972009

Önerilen Okumalar/Materyaller

Luke Heaton, “A Brief History of Mathematical Thought”, 1st edition (Oxford University Press, 2017). ISBN-13:978-0190621766

Luke Hodgkin, “A History of Mathematics: From Mesopotamia to Modernity”, 1st edition (Oxford University Press, 2005). ISBN-13:978-0198529378

Carl B. Boyer, Uta C. Merzbach, “A History of Mathematics”, 3rd edition (John Wiley and Sons, 2011). ISBN-13:978-0470525487

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
14
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
23
46
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

X
2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

X
3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

X
4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.