
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 107 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Matematik ve İstatistiğe Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 107
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, fonksiyonlar, kümeler, matrisler gibi temel matematik kavramlarının temelini oluşturmaktadır. Öğrenciler, sosyal bilimlerde kullanılan matrisler, fonksiyonlar, istatistikler, olasılık, tahmin, hipotez testi dahil olmak üzere çeşitli matematiksel ve istatistiksel kavramları, yöntemleri, ve prosedürleri öğreneceklerdir. Kurs, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerin, yönetimsel karar becerilerini geliştirmek için araçlar sağlamaya nasıl hizmet edebileceğini göstermektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kümeler, fonksiyonlar, matrisler, istatistige giris, veri tipleri ve verileri gruplama, olasılık fonksiyonu, permütasyon, kombinasyon, olasılık hesaplamaları, rasgele degiskenler, beklenen deger ve varyansları, dagılımları. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Eleştirel düşünme becerileri: tümevarım; tahmin; problem çözme | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Chapter 1) |
2 | Kümeler; kümelere giris, altkümeler, özalt küme, evrensel küme; küme islemleri, ven seması, bir kümenin tümleyeni, de morgen kuramı, kümenin eleman sayısı, kümelerin uygulamaları, sonsuz kümeler. | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Chapter 2) |
3 | Mantık: İfadeler ve mantıksal bağlantılar; olumsuzlama, ve bileşik ifadeler için doğruluk tablosu; şartlı ve çift yönlü şartlı ifadeler için doğruluk tabloları ; eşdeğer İfadeler; sembolik mantık; Euler diyagramları ve ve Aristo argümanları; anahtarlı devreler. | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6) |
4 | Cebir, grafikler ve fonksiyonlar,İşlem sırası; tek değişkenli lineer denklemler, lineer eşitsizlikler, doğrular, bir denklemin grafiği, kesişimler, dik doğru denklemi, bir doğrunun eğimi, bir doğru denkleminin nokta eğim formu,yatay doğru denklemi, bir doğru denkleminin eğim kesme noktası, doğru çiftleri, çakışan doğrular (teorem), paralel doğrular, kesişen doğrular. | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 6.5). S Lipschutz, “3000 solved problems in linear algebra”, McGrow Hill.1988. ( Chapter 3 ) |
5 | Lineer denklemlerin çizimi, iki bilinmeyenli lineer eşitsizlikler, kuadratik formül ve ayrıştırma metodu ile kuadratik denklemlerin çözümü | S Lipschutz, “3000 solved problems in linear algebra”, McGrow Hill.1988.(Section 6.6, 6.7, 6.8, 6.9 ) |
6 | Bağıntı ve fonksiyonlar, tanım ve görüntü kümesi, | S Lipschutz, “3000 solved problems in linear algebra”, McGrow Hill.1988.( ( Section 9.1 ) |
7 | Fonksiyon grafikleri | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 6.10) |
8 | Sabit fonksiyonlar, kuadratik fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016.(Section 6.10) |
9 | Olasılığa giriş; teorik olasılık; ihtimaller; beklenen değer; örneklem uzay; olasılıkları belirleme; bir olayın olasılığının özellikleri | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 11.1, 11.2, 11.3, 11.4) |
10 | VEYA ve VE problemleri, bagımsız olaylar, kosullu olasılık, sayma ilkesi. | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 11.5, 11.6, 11.7) |
11 | İstatistige giris, veri ve örneklem; istatistik ölçümleri | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 11.9, 12.1) |
12 | Frekans dağılımı, istatiksel grafikler.merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri. | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 12.2, 12.3, 12.4) |
13 | Normal eğri ve normal dağılım. | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 12.5) |
14 | Oylama ve bölüştürme; oylama metodları,oylama kusurları; bölüştürme metodları; bölüştürme metodunun kusurları. | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. (Section 14.1, 14.2, 14.3, 14.4) |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi. | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Allen R. Angel, C. Abbott and D. Runde, "A survey of Mathematics with Applications", 10th edition, Pearson, 2016. ISBN-13:0134112105 S Lipschutz, “3000 solved problems in linear algebra”, McGrow Hill.1988. ISBN-13:0070380236 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences” by R.A. Barnett, M.R. Zie gler, K.E. Byleen, Prentice Hall. gler, K.E. Byleen, Prentice Hall.2014,ISBN-13:978-1292062280 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
5
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
X | ||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

48 Saatlik ‘Matematik’ Maratonu
Milli Eğitim Bakanlığı’nın matematik derslerini keyifli hale getirerek öğrenmeyi kolaylaştırmak hedefiyle başlattığı ‘Matematik Seferberliği’ne İzmir’den destek geldi.

İEÜ’lü profesöre Yunanistan’dan büyük onur
Matematik ve istatistik alanında Türkiye’nin önde gelen isimlerinden biri olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İsmihan Bayramoğlu, Yunanistan

‘Dünya Matematik ve Pi Günü’ne özel etkinlik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Matematik Bölümü, farklı üniversitelerden akademisyen ve öğrencilerin katılımıyla online olarak “Dünya Matematik ve Pi Günü” kutlaması gerçekleştirdi.