FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
PSIR 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Etik ve Politika: Modern Siyasi Düşünce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 206
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri siyasal düşünce tarihinin temel kavramları ve sorularıyla tanıştırmak; etik ve politik meseleler üzerine eleştirel düşünebilme kapasitesini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders modern siyasal düşüncenin kanonik metinlerini tartışmayı amaçlamaktadır. Ele alınacak düşünürler arasında Rousseau, Kant, Mill ve Marx yer almaktadır. Siyasal düşüncenin etik/normatif temelleri irdelenecek; özgürlük, yurttaşlık, kozmopolitan hak, demokrasi ve eşitlik gibi kavramlar incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modern Siyasal Düşünceye Giriş: Aydınlanma ve Siyaset | |
2 | Rousseau’nun Eşitsizlik Eleştirisi | Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 25-81. |
3 | Rousseau’nun Eşitsizlik Eleştirisi | Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 25-81. |
4 | Rousseau’nun Cumhuriyetçiliği: Genel İrade ve Özgürlük | Rousseau, “On The Social Contract”, Basic Political Writings (Hackett, 1987), 141-172. |
5 | Rousseau’nun Cumhuriyetçiliği: Demokratik Egemenlik ve Yurttaşlık | Rousseau, “On The Social Contract” Basic Political Writings (Hackett, 1987), 173-227. |
6 | Amerikan Cumhuriyetçiliği: Temsili Hükümet | James Madison, The Federalist Papers, No. 10. |
7 | Ara Sınav I | |
8 | Kant: Aydınlanma ve Kozmopolitanizm | Kant, “What is Enlightenment?” “Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Purpose”, Kant’s Political Writings (Cambridge University Press, 1996), 41-60. |
9 | Kant’ın Küresel Barış ve Kozmopolitan Hak Kavrayışı | Kant, “Perpetual Peace”, Kant’s Political Writings (Cambridge University Press, 1996). |
10 | Mill’in Özgürlük Kavrayışı | John Stuart Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays, (Oxford University Press, 1998) |
11 | Mill: Özgürlük ve Çoğunluğun Tiranlığı | John Stuart Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays, (Oxford University Press, 1998) |
12 | Arasınav II | |
13 | Marx: Din Eleştirisi | Marx, “On the Jewish Question”, The Marx-Engels Reader (W.W. Norton & Company, 1978), 26-52. |
14 | Marx: Kapitalizm Eleştirisi | Marx, “Wage Labour and Capital”, The Marx-Engels Reader (W.W. Norton & Company, 1978), 203-217. |
15 | Faşizm, Irkçılık, Ayrımcılık | Umberto Eco, “Ur-Fascism”, Five Moral Pieces (Mariner Books, 2002); Martin Luther King, The “I have a Dream” Speech (DVD) |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | 1. Rousseau, “Discourse on the Origins and Foundations of Inequality Among Men” & “Social Contract”, Basic Political Writings. 2. James Madison, The Federalist Papers, No. 10. 3. Kant, “What is Enlightenment?”, “Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Purpose” & “Perpetual Peace”, Political Writings. 4. Mill, “On Liberty”, On Liberty and Other Essays. 5. Marx, “On the Jewish Question” & “Wage Labour and Capital”, The Marx-Engels Reader. 6. Umberto Eco, “Ur-Fascism”, Five Moral Pieces. 7. Bernhard Schlink, The Reader.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Başvuru Kaynakları: 1. Iain Hampsher-Monk, A History of Modern Political Thought (Blackwell, 1992). 2. Leo Strauss and Joseph Cropsey, History of Political Philosophy, University of Chicago Press, 1987. 3. David Miller, Janet Coleman, William Connolly and Alan Ryan (ed), The Blackwell Encyclopaedia of Political Thought (Blackwell, 1987).
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
3
|
36
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
18
|
36
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
170
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
|||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev