Bizi takip edin
|
EN

MATH 437 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bulanık Küme Teorisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATH 437
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bulanık küme teorisi, klasik küme teorisi ya da olasılık teorisi ile çözülemeyen problemleri çözmede kullanılan bir yaklaşımdır. Bu derste Bulanık küme teorisi ve bulanık mantığın temeli incelenir. Ayrıca bu ders, uygulamalı matematik ve istatistik alanlarında ele alınan bulanık kontrol ve bulanık karar verme gibi bulanık mantık uygulamalarını açıklar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kümeler teorisinin problemlerini inceleyebilecektir.
  • Bulanık küme teorisi kapsamında bulanıklık içeren sistemleri yorumlayabilecektir.
  • Bulanık küme teorisi ve karar teorisi bilgilerini bir arada kullanabilecektir.
  • Bulanık küme teorisi ispat tekniklerini geliştirebilecektir.
  • Bulanık küme teorisi kullanarak belirsizlik içeren problemleri çözebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, Bulanık küme teorisi temel kavram ve uygulamaları incelenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bulanık kümeler, temel tanımlar G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
2 Bulanık kümeler, temel tanımlar G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
3 Bulanık ölçüler ve bulaknıklığın ölçüleri G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
4 Bulanık ölçüler ve bulanıklığın ölçüleri G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
5 Bulanık ilişkiler ve bulanık grafikler G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
6 Bulanık ilişkiler ve bulanık grafikler G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
7 İmkan teorisi, olasılık teorisi ve bulanık küme teorisi G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
8 İmkan teorisi, olasılık teorisi ve bulanık küme teorisi G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
9 Bulanık mantık G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
10 Ara Sınav
11 Bulanık ortamlarda karar verme G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
12 Bulanık ortamlarda karar verme G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
13 Bulanık ortamlarda karar verme G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
14 Bulanık ortamlarda karar verme G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845

Önerilen Okumalar/Materyaller

T.J. Ross, ''Fuzzy Logic with Engineering Applications'', Wiley, 3rd Edition,2010. ISBN-13: 978-0470743768

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
24
24
Final Sınavı
1
32
32
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

X
2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

X
3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

X
4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.