FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
MATH 437 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bulanık Küme Teorisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 437
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bulanık küme teorisi, klasik küme teorisi ya da olasılık teorisi ile çözülemeyen problemleri çözmede kullanılan bir yaklaşımdır. Bu derste Bulanık küme teorisi ve bulanık mantığın temeli incelenir. Ayrıca bu ders, uygulamalı matematik ve istatistik alanlarında ele alınan bulanık kontrol ve bulanık karar verme gibi bulanık mantık uygulamalarını açıklar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, Bulanık küme teorisi temel kavram ve uygulamaları incelenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bulanık kümeler, temel tanımlar | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
2 | Bulanık kümeler, temel tanımlar | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
3 | Bulanık ölçüler ve bulaknıklığın ölçüleri | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
4 | Bulanık ölçüler ve bulanıklığın ölçüleri | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
5 | Bulanık ilişkiler ve bulanık grafikler | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
6 | Bulanık ilişkiler ve bulanık grafikler | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
7 | İmkan teorisi, olasılık teorisi ve bulanık küme teorisi | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
8 | İmkan teorisi, olasılık teorisi ve bulanık küme teorisi | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
9 | Bulanık mantık | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
10 | Ara Sınav | |
11 | Bulanık ortamlarda karar verme | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
12 | Bulanık ortamlarda karar verme | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
13 | Bulanık ortamlarda karar verme | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
14 | Bulanık ortamlarda karar verme | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | G.J. Klir, T.A. Folger, "Fuzzy Sets, Uncertainity, and Information" Prentice Hall, 1st Edition, 1988. ISBN-13: 978-0133459845 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | T.J. Ross, ''Fuzzy Logic with Engineering Applications'', Wiley, 3rd Edition,2010. ISBN-13: 978-0470743768 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
24
|
24
|
Final Sınavı |
1
|
32
|
32
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev