FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
HIM 103 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Doğa Biliminin Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 103
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere doğa bilimlerinde karşılaştıkları problemleri bilimsel düşünme yöntemi ile çözmeyi öğretmeyi hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, doğa bilimlerinin ve yaşamın temel kuralları ile, karşılaşılan problemlere bilimsel düşünme ile yaklaşılmasını içermektedir |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | Duyurulan HIM 103 sillabusunun incelenmesi |
2 | Problemleri tanımlama I | Okuma listesi. Öğrenci, karşılaştığı günlük sorunların kısa bir listesini hazırlamalıdır. |
3 | Problemleri tanımlama II | Verilen vakaların ve sunuların incelenmesi |
4 | Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve korelasyon I | Grup çalışması – okuma listesi “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (by Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) pages 2-14 and “Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) |
5 | Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve korelasyon II | Okutmanın notları ve https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw and http://www.havingfunathome.com/2008/10/13-yesno-riddles.html |
6 | Bilimsel düşünme tekniği | Öğrenciler Verilen ders materyallerini ve aşılamanın tarihini okumalıdır. Öğrenciler, bilimsel yöntem adımlarının bir diyagramını çizmelidir. |
7 | Bilimsel düşünme tekniğinin problem çözmede kullanılışı | 1-6. Haftaların gözden geçirilmesi. Öğrencilerin bir önceki hafta çizdikleri diyagrama bir problem ve çözüm uygulaması |
8 | ARA SINAV | 1-7. haftalar içeriği |
9 | Yaşamın temelleri I | Flipped Classroom- Review of the subject video provided. Reading the basic concepts |
10 | Yaşamın temelleri II | Reading basic concepts from Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) 1.https://www.youtube.com/watch?v=hOfRN0KihOU 2.https://www.youtube.com/watch?v=S1t5_iGN0xE 3. http://www.evrimagaci.org/makale/167 |
11 | Yaşamın temelleri III | “Cosmos: A Space-time Odyssey” - Episode 2 "Some Of The Things That Molecules Do") video and Instructors' Notes. |
12 | Bilimsel Düşünme Yönteminin Yaşamın Temel İlkelerine Uygulanması | Flipped classroom- Examination of thought processes of scientific persona with scientific thinking |
13 | Bilgiye erişme ve doğruluğunu test etme | (https://yalansavar.org/2014/02/04/elestirel-dusunce-ve-skeptisizm/) and (https://yalansavar.org/2013/01/24/astrolojiye-inanmak-icin-10-yanilgi/) texts |
14 | Konu tekrarı-1 | |
15 | Konu tekrarı-2 | |
16 | FİNAL | 1-15. hafta |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw video 2. http://www.havingfunathome.com/2008/10/13-yesno-riddles.html 3. https://www.youtube.com/watch?v=hOfRN0KihOU 4. https://www.youtube.com/watch?v=S1t5_iGN0xE 5. http://www.evrimagaci.org/makale/167 6. “Cosmos: A Space-time Odyssey” - Episode 2 "Some of The Things That Molecules Do") 7. (https://yalansavar.org/2014/02/04/elestirel-dusunce-ve-skeptisizm/) 8. (https://yalansavar.org/2013/01/24/astrolojiye-inanmak-icin-10-yanilgi/) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
170
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
|||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev