Bizi takip edin
|
EN

HIM 103 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Doğa Biliminin Temelleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HIM 103
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere doğa bilimlerinde karşılaştıkları problemleri bilimsel düşünme yöntemi ile çözmeyi öğretmeyi hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Süreçleri gözlemlemek ve problemleri tanımlayabilmek
  • Akıl yürütmesi, nesnelliği, korelasyonu tanımlayabilmek
  • Problemleri bilimsel düşünme methoduyla çözebilme
  • Yaşamın temel kurallarını bilme
  • Bilimsel düşünceyi yaşamın temel kurallarına uygulamak
Ders Tanımı Bu ders, doğa bilimlerinin ve yaşamın temel kuralları ile, karşılaşılan problemlere bilimsel düşünme ile yaklaşılmasını içermektedir

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Duyurulan HIM 103 sillabusunun incelenmesi
2 Problemleri tanımlama I Okuma listesi. Öğrenci, karşılaştığı günlük sorunların kısa bir listesini hazırlamalıdır.
3 Problemleri tanımlama II Verilen vakaların ve sunuların incelenmesi
4 Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve korelasyon I Grup çalışması – okuma listesi “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (by Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) pages 2-14 and “Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)
5 Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve korelasyon II Okutmanın notları ve https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw and http://www.havingfunathome.com/2008/10/13-yesno-riddles.html
6 Bilimsel düşünme tekniği Öğrenciler Verilen ders materyallerini ve aşılamanın tarihini okumalıdır. Öğrenciler, bilimsel yöntem adımlarının bir diyagramını çizmelidir.
7 Bilimsel düşünme tekniğinin problem çözmede kullanılışı 1-6. Haftaların gözden geçirilmesi. Öğrencilerin bir önceki hafta çizdikleri diyagrama bir problem ve çözüm uygulaması
8 ARA SINAV 1-7. haftalar içeriği
9 Yaşamın temelleri I Flipped Classroom- Review of the subject video provided. Reading the basic concepts
10 Yaşamın temelleri II Reading basic concepts from Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) 1.https://www.youtube.com/watch?v=hOfRN0KihOU 2.https://www.youtube.com/watch?v=S1t5_iGN0xE 3. http://www.evrimagaci.org/makale/167
11 Yaşamın temelleri III “Cosmos: A Space-time Odyssey” - Episode 2 "Some Of The Things That Molecules Do") video and Instructors' Notes.
12 Bilimsel Düşünme Yönteminin Yaşamın Temel İlkelerine Uygulanması Flipped classroom- Examination of thought processes of scientific persona with scientific thinking
13 Bilgiye erişme ve doğruluğunu test etme (https://yalansavar.org/2014/02/04/elestirel-dusunce-ve-skeptisizm/) and (https://yalansavar.org/2013/01/24/astrolojiye-inanmak-icin-10-yanilgi/) texts
14 Konu tekrarı-1
15 Konu tekrarı-2
16 FİNAL 1-15. hafta

 

Ders Kitabı

1.            “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)

2.            Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.)

3.            Instructor’s notes and Presentations

Önerilen Okumalar/Materyaller

1.            https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw video

2.            http://www.havingfunathome.com/2008/10/13-yesno-riddles.html

3.            https://www.youtube.com/watch?v=hOfRN0KihOU

4.            https://www.youtube.com/watch?v=S1t5_iGN0xE

5.            http://www.evrimagaci.org/makale/167

6.            “Cosmos: A Space-time Odyssey” - Episode 2 "Some of The Things That Molecules Do")

7.            (https://yalansavar.org/2014/02/04/elestirel-dusunce-ve-skeptisizm/)

8.             (https://yalansavar.org/2013/01/24/astrolojiye-inanmak-icin-10-yanilgi/)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
20
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
170

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.