GEHU 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İtalyan Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders İtalyan kültürünü oluşturan öğelerin öğrencilere tanıtılması ve genel yönlerinin sunulmasını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İtalyan kültürü ile alakalı kavramları betimleyebilir
  • İtalyan kültürü hakkındaki metinler aracılığıyla farkındalık kazanır
  • Düşüncelerini yazılı olarak açık ve etkin bir biçimde ifade edebilir
  • Öz kültürü ile hedef kültüre ilişkin bakış açısı geliştirir
  • İtalyan kültürü ile alakalı konuları kendi bakış açısıyla yorumlayabilir
Tanımı Öğrencilere öncelikle İtalyan kültürünün temelleri daha sonra edebiyat, sanat, mimarlık, tasarım, müzik, moda ve İtalyan mutfağı hakkında bilgi verilecektir. Söz konusu alanlarda İtalyan kültürünü betimleyen kişi, olay ve kavramlar eşliğinde öğrencilerin genel kültürü geliştirilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 İtalyan kültürünün temelleri Whittaker A., Bölüm 1: Coğrafyası, Tarihi ve Dili
3 İtalyan kültürünün temelleri Whittaker A., Bölüm 1: Coğrafyası, Tarihi, Dili
4 Edebiyat ve Felsefe Whittaker A., Bölüm 2: Romalı yazarlar, Rönesansın üç devi: Dante,Boccaccio, Petrarca, İtalyan felsefesinin büyükleri
5 Sanat, Mimarlık ve Tasarım Whittaker A., Bölüm 2: Romalı yazarlar, Rönesansın üç devi: Dante,Boccaccio, Petrarca, İtalyan felsefesinin büyükleri
6 Sanat, Mimarlık ve Tasarım Whittaker A., Bölüm 3: Antik Roma, Giotto, Rönesansta İtalyan Sanatı, Tasarım, Mimari yapı, Modern İtalyan Mimarisi
7 Müzik Whittaker A., Bölüm 3: Antik Roma, Giotto, Rönesansta İtalyan Sanatı, Tasarım, Mimari yapı, Modern İtalyan Mimarisi
8 Küçük Sınav Whittaker A., Bölüm 4: Geleneksel İtalyan Müziği, Opera, Modern İtalyan müziği
9 Sinema, Moda Whittaker A., Bölüm 4: Geleneksel İtalyan Müziği, Opera, Modern İtalyan müziği
10 Sinema, Moda Whittaker A., Bölüm 5: İtalyan sineması, Moda - Made in Italy -
11 Film Gösterimi Whittaker A., Bölüm 5: İtalyan sineması, Moda - Made in Italy -
12 Küçük Sınav Whittaker A., Bölüm 7: Italyan mutfağı, yöresel lezzetler, yeme ve içme alışkanlıkları
13 İtalyan mutfağı Whittaker A., Bölüm 7: Italyan mutfağı, yöresel lezzetler, yeme ve içme alışkanlıkları
14 Sunum
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
14
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
40
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
17
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
13
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak,
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek,
4 Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
5 Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek,
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek,
8 İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,
9 Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,
10 Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,
11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak,
12 Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,
14 Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,
15 Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest