Bizi takip edin
|
EN

ECON 488 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yoksulluk ve Eşitsizlik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 488
Güz/Bahar
0
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Yoksulluk ve eşitsizlik 21’nci Yüzyılın en önemli konu ve sorunları arasındadır. Bu derste yoksulluk ve eşitsizliğin nedenleri ve ilgili politikalara yönelik en son yapılan araştırmalardan oluşacaktır. Bunun sayesinde, öğrencilerin yoksulluk ve eşitsizliğin nedenlerini araştırmaları, güncel politik önermeleri eleştirel bir şekilde değerlendirmeleri ve reform stratejilerini tartışmaları hedeflenmektedir. Bu ders öğrencilere, ilk yıllarda aldıkları temel derslerde öğrendikleri iktisadi ve ampirik becerileri uygulama fırsatı sunmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yoksulluğun ve eşitsizliğin nasıl tanımlandığı ve ölçüldüğünü anlayarak, bunların dezavantajlı konumdakilerin bunlarla ilgili boyutlarını ne ölçüde kapsayacağını eleştirel bir şekilde değerlendirecektir.
  • Hem Türkiye hem de global ölçekteki güncel yoksulluğun ve eşitsizliğin ölçüsünü inceleyecektir.
  • İnsani kalkınma perspektifi başta olmak üzere kalkınma perspektiflerini ve bunların yoksulluk ve eşitsizlik açısından önemini analiz edecektir.
  • Milenyum kalkınma hedeflerini 2015 sonrası kalkınma gündemi ve yoksulluk üzerine etkileriyle değerlendirecektir.
  • Yoksulluğu önleyici programların etkilerini değerlendirilmek üzerine yapılan çalışmaları eleştirel bir şekilde tartışacaktır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Yoksulluk ve Eşitsizliğin Tanım ve Ölçülmesi 1) Todaro and Smith (2011) Chapter 2
3 Uluslararası ve ülkelerin kendi içindeki eşitsizlik 1) OECD (2012) “An Overview fo Growing Income Inequaliti in OECD Countries” pp: 21- 36 2) Tuik ; www.tuik.gov.tr http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist G o to : Main economic indicators; Income; consumption and Poverty: Study the following Ineuquality and Gini index in Turkey at Level 1 regions Poverty rates in Turkey (poverty rate and poverty gap) http://www.tuik.gov.tr/OncekiHBArama.do (information on income distribuiton in turkey 2013 : TUİK) http://www.oecd.org/els/soc/OECDIncomeDistributionDataReview-Turkey.pdf (OECD evauation of income dist. in turkey)
4 Sürdürülebilir İnsani Kalkınma ve Milenyum Kalkınma Hedefleri içinde Yoksulluk ve Eşitsizlik • Human development Reports of UNDP from 1990 to 2014
5 Milenyum Kalkınma Hedefleri 2014 Raporu http://mdgs.un.org/unsd/mdg/Default.aspx www.undp.org. http://www.undp.org/content/undp/en/home/librarypage/mdg/the-millennium-development-goals-report-2014.html
6 Eşitsizlik ve Büyüme http://www.oecd.org/inclusive-growth/ (oecd) http://www.oecd.org/inclusive-growth/All-on-Board-Making-Inclusive-Growth-Happen.pdf (“making growth inclusive” report oecd)
7 Çokboyutlu Yoksulluk ve Yoksulluğun Sosyal Boyutları http://www.un.org/esa/socdev/documents/reports/InequalityMatters.pdf - UN, Ineqality Matter Report of the World Social Situation 2013 Part I ;II and V) - Gender inequality and gender empowerement http://www.mdgfund.org/content/genderequalityandwomensempowerment
8 Yoksulluk ve Eşitsiliğe Karşı Dünyada Yapılan Projeler http://www.tr.undp.org/content/turkey/en/home/operations/projects/overview.html - Poverty reduction projects inTurkey http://www.unpei.org/knowledge-resources/publications/stories-of-change-from-africa - African economic outlook report and Stories of Change in Africa http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/development/african-economic-outlook-2014_aeo-2014-en#page12 - Poverty and Environment Inıtitives of UNEP adn UNDP http://www.unpei.org/
9 Çokboyutlu Eşitsizlik http://www.oecd.org/inclusive-growth/All-on-Board-Making-Inclusive-Growth-Happen.pdf (İnclusive growth report chapter 1) the many dimensions of in euqality http://www.oecd.org/social/inequality.htm http://www.oecd.org/social/inequality.htm Video
10 Fırsatlarda Eşitsizlik ve İnsani Fırsat Endeksi http://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/COUNTRIES/LACEXT/EXTLACREGTOPPOVANA/0,,contentMDK:21881102~pagePK:34004173~piPK:34003707~theSitePK:841175,00.html - Human Opportunity Index (HOI) web site http://siteresources.worldbank.org/INTLACREGTOPPOVANA/Resources/840442-1285865149017/chapter1_HOI_2010_report.pdf - Human Opportunity Index Report Chapter 1. http://www1.worldbank.org/poverty/visualizeinequality/index.html - Visualize the inequality of opportunities fromWorldbank - World Bank: “Equality of Opportunity for Children in Egypt, 2000–2009” http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServer/WDSP/IB/2012/08/13/000158349_20120813102319/Rendered/PDF/WPS6159.pdf
11 Yoksulluk ve İstihdam: İşgücü Piyasası Bağlantıları http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/N05/476/33/PDF/N0547633.pdf?OpenElement - UN, “The Centralitiy of Employment to Poverty Reduction”
12 Yoksulluğun ve eşitsizliğin ötesinde: Küresel ve Bölgesel Refah - OECD better life index betterlife initiative and well being: How is Life??? http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/economics/how-s-life-2013_9789264201392-en#page20 - OECD better life index tinteractive map onthe web - http://www.oecdbetterlifeindex.org/
13 Dönem Projelerinin Sunumu
14 Dönem Projelerın Sunumu
15 Dönem Projelerinin Sunumu
16 Dönem Değerlendirmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller Yukarıda belirtilmiştir

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
16
2
32
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
30
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.