FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
PSY 106 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İnsan Davranışının Biyofizyolojik Temelleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 106
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı merkezi ve çevresel sinir sisteminde yer alan temel sinirsel yapılar, fonksiyonları ve ilgili sinirsel süreçler hakkında bilgi sağlamaktır. Bunun haricinde çeşitli davranışlarla ilişkili beyin yapılarını göstermek ve farklı beyin yapıları arasındaki ilişkileri tartışmaktır. Davranışın düzenlenmesinde nörotransmiter ve hormonal yapıların mekanizmalarını ortaya koymakta dersin amaçları arasında yer alır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere davranışın biyolojik temelleri, sinir sistemi, beynin yapısı ve işlevleri, ilaçların bilinçlilik ve davranış üzerindeki etkilerini tanıtmak üzere planlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Beyninin ve Sinir Sisteminin Evrimsel Süreci | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 1, ss. 1-21. |
2 | Nöroanatomi 1 (Sinir sistemi ve Beyin) | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 3 , ss. 54-76 |
3 | Nöranatomi 2 (Sinir Sistemi Hücreleri) | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon, Bölüm 2, ss.22-33 |
4 | Nörofizyoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 2, ss. 34-52. |
5 | Nörotransmitterlar | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 4, ss. 89-104 |
6 | Duyusal ve Motor Sistemler | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 6, ss. 139-171 – Bölüm 7, ss. 177-218 |
7 | Sinirbilimlerinde Metot | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 5, ss. 105-138. |
8 | Ara Sınav I | |
9 | Psikofarmakoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 4, ss. 77-104. |
10 | Öğrenme ve Bellek | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 13, ss. 400-441. |
11 | Duygular ve Stres | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 11, ss. 323-360, Bölüm 18, ss. 566-589. |
12 | Ara Sınav II | |
13 | Psikopatolojinin Biyolojik temelleri: Sizofreni ve Duygudurum Bozuklukları | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 17, ss. 534-565. |
14 | Nöropatoloji | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 16, ss. 498-533. |
15 | Uyku ve Biyolojik Ritimler | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed., Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. Bölüm 9, ss. 252-286. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Carlson, N.R. (2022). Physiology of behavior (13.ed, Pearson international ed.). Boston, Mass.: Allyn & Bacon. ISBN: 0205666272 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | MyPsychLab Beyin Anatomi Atlası, Evrimsel Psikoloji alanında yayımlanan güncel makaleler ve PowerPoint sunumları. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
20
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
|||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev