FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
PD 316 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sürdürülebilirlik için Tasarım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PD 316
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere, endüstriyel tasarım disiplininin her alanına ilişkin yapılan çalışmaların, sürdürülebilirlik kavramının bakış açısıyla ne şekilde ele alınması gerektiğini kavratmaktır. Bir başka deyişle öğrencilerin ekolojik ve sürdürülebilir ürün tasarımına ilişkin bilgi ve farkındaliklarını arttırmak, onları benzer konulara ilişkin olarak geleceğe yönelik yapacakları çalışmalara hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir ürün tasarımının gereklilikleri ele alınacaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin konuya ilişkin bilgilendirilmesi ve farkındalıklarının arttırılacak ve bunun yanısıra, yapacakları örnek bir uygulama projesi ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri sağlanacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş (Derse genel giriş) | Yok |
2 | Sürdürülebilir Ürün Tasarımının Temel İlkeleri, Tasarımcının Rolü ve Sorumlulukları. Değişen Tasarım Süreci, Sürdürülebilir Tasarım Araçları: Dokümanter film serisi - I, Tartışmalar I | Yok |
3 | Sürdürülebilir ürün tasarımı projesine giriş. (Örnek uygulamalar) | Yok |
4 | Sürdürülebilir ürün tasarımı: Dokümanter film serisi - II, Tartışmalar II | Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma |
5 | Sürdürülebilir ürün tasarımı üzerine araştırma, sunum ve değerlendirmeler-I | Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma |
6 | Sürdürülebilir ürün tasarımı üzerine araştırma, sunum ve değerlendirmeler-II | Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma |
7 | Sürdürülebilir ürün tasarımı dokümanter film serisi - III, Tartıışmalar III | Yok |
8 | Proje-1 teslim | Yok |
9 | Sürdürülebilir ürün tasarımı: Dokümanter film serisi - IV, Tartışmalar IV | Yok |
10 | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje önerileri değerlendirmesi-I | Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma |
11 | Sürdürülebilir ürün tasarımı araştırma ve proje önerileri değerlendirmesi-II | Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma |
12 | Sürdürülebilir ürün tasarımı: Dokümanter film serisi - V, Tartışmalar V | Yok |
13 | Sürdürülebilir ürün tasarımı: Dokümanter film serisi - VI, Tartışmalar VI | Yok |
14 | Proje-2 teslim | Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma |
15 | Proje-2 tartışma | Sürdürülebilir Ürün Tasarımı üzerine araştırma |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Allen P., Bonazzi C., Gee D. Metaphors for Change, Partnerships, Tools and Civic Action for Sustainability, The Greenleaf Publishing, 2001. Burall P. Green Design, Issues in Design, The Design Council, London, 1991. Fiksel J. Design for Environment, Creating Ecoefficient Products and Processes, McGrawHill, 1996. Mackenzie D. Green Design, Design for the Environment, Laurence King Ltd., 1991. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Morris J. Green Goods? Consumers, Product Labels and the Environment, IEA Studies on the Environment, London, 1997. Papanek V. The Green Imperative, Ecology and Ethics in Design and Architecture, Thames and Hudson, 1995. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
90
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
-
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
36
|
72
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
-
|
0
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
|||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev