GEAR 303 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Filmlerde Giysiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 303
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır. Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Sinemanın başlangıcından itibaren gelişimi hakkında genel bilgiye sahip olabileceklerdir.
  • Sinemanın başlangıcından itibaren gelişimi hakkında genel bilgiye sahip olabileceklerdir.
  • Bütün filmlere analitik bakabileceklerdir.
  • • Filmdeki giysilerin anlatım olanaklarını anlayabileceklerdir.
  • Filmdeki giysilerin anlatım olanaklarını anlayabileceklerdir.
  • Giysi ve karakter arasındaki bağlantıyı anlayabileceklerdir.
Tanımı Derslerde teori ve tarih özet olarak öğretilecektir.İlk dersten itibaren simultane bir biçimde film izleme ve tartışmalar başlayacaktır. Bu, ders boyunca en önemli aktivite olarak kalacaktır. Bu ders temasal olarak ayrılmış 3 bölümden oluşacaktır: a. Moda endüstrisi hakkında olan filmler, b. Filmler, giysi ve kimlik, c. Filmler, giysi ve hikaye anlatıcılığı

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kostüm ve karakter: The big Lebowski, Coen brothers, 1997 Okumalar: http://clothesonfilm.com/the-big-lebowski-jeff-bridges-chills-in-a-cowichan-cardigan/9808/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-chris-thoughts/9316/ http://clothesonfilm.com/double-feature-review-the-big-lebowski-kb-thoughts/10994/
3 Kostüm ve Karakter/ Ödev açıklaması
4 Blue Jasmine, Woody Allen 2014 https://clothesonfilm.com/hanging-by-a-thread-cate-blanchett-in-blue-jasmine/
5 Kostüm ve toplumsal cinsiyet: Belle de jour, Luis Bunuel, 1967 Reading: http://clothesonfilm.com/belle-de-jour-sex-and-alienation/4470/
6 Kostüm ve toplumsal cinsiyet: The Iron Lady, Phyllida Lloyd 2011 https://clothesonfilm.com/the-iron-lady-costume-as-distinction-gender-and-protection/
7 Kostüm ve zaman: Marie Antoinette (Sophia Coppola 2006) http://costumevault.blogspot.com.tr/2016/02/marie-antoinette-working-with.html http://costumevault.blogspot.com.tr/2015/11/marie-antoinette-telling-story-through.html
8 American Hustle, David O’Russell 2013 https://clothesonfilm.com/american-hustle-beneath-the-glamour/
9 Sosyal sınıf ve giysiler
10 Sosyal sınıf: Working Girl, Mike Nichols 1988 https://clothesonfilm.com/working-girl-the-culture-of-power-dressing/
11 Goodfellas, Martin Scorcese, 1990/ Sunum hazırlığı Bruzzi, 67-94
12 ARA SINAV Yukarıdaki tüm film ve bahsi geçen literatür/ Sınıf içi tartışmalar
13 Sunumlar ile ilgii bireysel görüşmeler
14 FİNAL SUNUMLARI
15 Dönemin gözden geçirilmesi ve değerlendirmeler
16 Dönemin gözden geçirilmesi ve değerlendirmeler

 

Dersin Kitabı

Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997.

Diğer Kaynaklar

Blog: www.clothesonfilm.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
20
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak,
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek,
4 Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
5 Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek,
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek,
8 İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,
9 Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,
10 Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,
11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak,
12 Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,
14 Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,
15 Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest