GEAR 213 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
20. Yüzyıl Sanat Akımları ve Sanatçıları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 213
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı 20. yüzyıl sanat akımları hakkında kavramsal bir anlayış geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 20. yüzyıl sanat akımlarını sınıflandırabileceklerdir.
  • 20. yüzyıl sanat akımlarını tanımlayabileceklerdir.
  • 20. Yüzyıla ait bir sanat eserini tanımlayabileceklerdir
  • 20. yüzyıl sanatçıları hakkında tartışabilecektir
  • 20. Yüzyıla ait farklı sanat eserlerini karşılaştırabilecektir.
Ders Tanımı Öğrenciler farklı sanat akımlarını tanımlayabilecek, her eserin kavramsal yapısı, önemi ve tarzı hakkında temel bilgiler edinecek ve 20. yüzyıldan itibaren seçilen sanat eserlerini inceleyebileceklerdir.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Sanatın son dönemlerine kısa bir giriş (İzlenimcilik ve Post-Empresyonizm)
2 Renk ve Formun Devrimi: Neo-Impressionism, Sembolizm (Henri Matisse, Georges Seurat, Vincent van Gogh, Paul Signac, Camille Pissarro, Gustave Moreau, Edward Munch). VIDEO/Henri Matisse, Vincent van Gogh - Gerçekliğin geometrik yansıması: Kübizm (Pablo Picasso, Georges Braque, Robert Delaunay etc.) VIDEO/ Pablo Picasso, Cubism Herschel Browning Chipp, Peter Selz, Joshua Charles Taylor,“Theories of Modern Art: A Source Book by Artists and Critics”, University of California Press, (Berkeley and Los Angeles, 1968), Chapter 4, ISBN-10: 9780520052567; Laurie Schneider Adams, “Art Across Time”, Second Edition, (McGraw-Hill Education, 2010), 887-895 S, ISBN-10: 0072449977; Mary Anne Staniszewski, “Believing in Seeing. Creating the Culture of Art”, (Penguin Books, 1995), Chapter 9, ISBN 0140168249
3 La Caffeina dell 'Europa: Fütürizm (Filippo Tommaso Marinetti, Umberto Boccioni, Giacomo Balla, Kazimir Malevich, Jacop Epstein, Marcel Duchamp, Albert Speer, vb.) Laurie Schneider Adams, “Art Across Time”, Second Edition, (McGraw-Hill Education, 2010), 896-901 S Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) 86-96 S
4 Leninizm’in Sanat ideali: Yapısalcılık (Natalya Goncharova, Vladimir Tatlin, El Lissitzky, Alexander Rodchenko, Dziga Vertov, vb.) Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) 96-122 S, Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 268-270 S
5 Ecstasy veya Kaos: Dışavurumculuk. Fovizm (Paula Modersohn-Becker, Paul Cezanne, Paul Gauguin, Oskar Kokoschka, Vasily Kandinsky, Ernst Ludwing Kirchner, vs.) Herschel Browning Chipp, Peter Selz, Joshua Charles Taylor, “Theories of Modern Art: A Source Book by Artists and Critics”, University of California Press, (Berkeley and Los Angeles, 1968), 152-178 S Nobert Wolf, “Expressionism”, (Taschen, 2004), 1-14 S
6 Eklektik özgürlük: Dada (Ernst Ludwig Kirchner, John Heartfield, Gearge Grosz, Raul Hausmann, Hugo Ball, Jean Arp, Marcel Duchamp vb.) Marc Aronson, “Art Attack: A Short Cultural History of the Avant-garde”, Clarion Books ( New York, 1998), 62-70 S Mary Anne Staniszewski, “Believing in Seeing. Creating the Culture of Art”, (Penguin Books, 1995), Chapter 8
7 Yeniden Yapılandırılmış Düşler: Gerçeküstücülük (Giorgio De Chirico, Max Ernst, Joan Miro, Salvador Dali, Rene Magritte, Hans Bellmer, Kurt Seligmann vs.) Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 2 Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 503-505
8 Arasınav
9 Sanatın İlahiyat Yönü: Soyutlama (Mark Rothko, Kazimir Malevich, Theo van Doesburg, Constantin Brancusi vb.) Soyut Ekspresyonizm (Jackson Pollock, Willem De Kooning, Francis Bacon vb.) Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 438-440 S Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 2 Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994) Chapter 7
10 Tanımlanabilir görüntüler: Pop Art (Andy Warhol, Richard Hamilton, Sigmar Polke, David Hockney vb.) Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 5 • Eric Shanes, “Pop Art”, (Parkstone International, 2009), 41-45 S
11 İşin Maddeselliği: Minimalizm (Frank Stella, Tony Smith vb.) Sanatın standart fikirlerini reddetmek: Kavramsal Sanat (Joseph Kosuth, Robert Rauschenberg, Walter de Maria vs.) Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 441-443 S Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 7 •
12 Gözden Geçirme - Sunumlar Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), p 441-443 Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 7
13 Kimlik ve çok kültürlülük: Postmodernizm - Sanat ve Cinsiyet: Feminist Sanat (Martha Rosler, Lynda Benglis, Judy Chicago, Gerilla Kızları, Barbara Kruger vb.) Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), 443-450 S Edward Lucie-Smith, “Sexuality in Western Art”, World of Art (Singapore: Thames&Hudson: 1993), Chapter 7, Chapter 15 Whitney Chadwick, “Women, Art and Society”, World Of Art (Thames&Hudson: Singapore, 1997) Chapter 9-13
14 Canlı Sanat: Performans Sanatı (Yves Klein, Yoko Ono, Joseph Beuys, Marina Abramovic vb.) Sanat ve Cinsiyet: Feminist Sanat (Martha Rosler, Lynda Benglis, Judy Chicago, Gerilla Kızları, Barbara Kruger vb.) • Michael Rush, “New Media in Late 20th Century Art”, World of Art, (Thames&Hudson: Singapore, 1999), 7-36 S • Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, Chapter 5
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sinavı

 

Dersin Kitabı
  • David Cottington, “Modern Art. A Very Short Introduction” Oxford University Press, 2005, ISBN13 9780192803641;
  • Jullian Stallabrass, “Contemporary Art. A Very Short Introduction”, Oxford University Press, 1995, ISBN-13: 978-0192806468;
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Odd Nerdrum, Kıtsch Üzerine, Çev. A. Feyzi Korur, Mitos-Boyut Sanat Dizisi 1, 2010, ISBN:  9789757785873;
  • Mary Anne Staniszewski, “Believing in Seeing. Creating the Culture of Art”, Penguin Books, 1995, ISBN 0140168249;
  • Edited by Uta Grosenick, “ART NOW”, Taschen, ISBN-13: 978-3822814444; 
  • Edward Lucie-Smith, “Sexuality in Western Art”, World of Art (Singapore: Thames&Hudson: 1993), ISBN-10: 9780500202524;
  • Whitney Chadwick, “Women, Art and Society”, World Of Art (Thames&Hudson: Singapore, 1997), ISBN-13: 978-0500204054;
  • Jo Anna Isaak, “Feminism&Contemporary Art”, Routledge: London and New York, 1996, ISBN-10: 0415080150;
  • Herbert Read, “Sanatın Anlamı”, Hayalperest Kitap 30, Sanat Kuramları, Özkaracan Matbacılık ve Ciltcilik San. Tic. Ltd. Şti., 2014, ISBN: 9786058502529;
  • Laurie Schneider Adams, “Art Across Time”, Second Edition, (McGraw-Hill Education, 2010), 887-895, ISBN-10: 0072449977;
  • Debra J. DeWitte, Ralph M. Larman, M. Kathryn Shields, “Gateways To Art. Understanding the Visual Arts”, Thames&Hudson, (C&C Offset Printing Ltd.: China, 2012), ISBN-10: 9780500292037;
  • Marc Aronson, “Art Attack: A Short Cultural History of the Avant-garde”, Clarion Books ( New York, 1998), ISBN: 9780395797297;
  • Norbert Lynton, “The Story Of Modern Art”, (PhaidonPress, 1994), ISBN:  9780714824222;
  • Edward Lucie- Smith, “Movements in Art Since 1945: issues and concepts”, Third edition, (Thames&Hudson: London, 1995, ISBN-10: 0500202826;
  • Nobert Wolf, “Expressionism”, (Taschen, 2004), ISBN: 9783822821268;
  • Eric Shanes, “Pop Art”, (Parkstone International, 2009), ISBN-13: 978-1844846191;
  • Edited by Hal Foster, “The Anti-Aesthetics. Essays on Postmodern Culture”, Fifth Edition (Bay Press:  Washington, 1987), ISBN-10: 1565847423;
  • Herschel Browning Chipp, Peter Selz, Joshua Charles Taylor,“Theories of Modern Art: A Source Book by Artists and Critics”, University of California Press, (Berkeley and Los Angeles, 1968), 152-178, ISBN-10: 9780520052567
  • Michael Rush, “New Media in Late 20th Century Art”, World of Art, (Thames&Hudson: Singapore, 1999), 7-36, ISBN-13: 978-0500203781;
  • R. Hughes, “The Shock of The New. Art and The Century of Changes”, (Singapore: Thames &Hudson: 2009), 165-211, ISBN13:  9780500275825;

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
15
    Toplam
113

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak,
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek,
4 Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
5 Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek,
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek,
8 İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,
9 Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,
10 Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,
11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak,
12 Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,
14 Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,
15 Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest