GEAR 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Müzikte Dönemler Besteciler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; dönemler ve besteciler, eserleri örneklenerek incelenecek, enstrümanlar ve yazı teknikleri hakkında genel bilgi verilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Genel müzik tarihini açıklayabilecektir.
  • Dönemler arasındaki farkları karşılaştırabilecektir.
  • Enstrümanların ve orkestranın gelişimini açıklayabilecektir.
  • Bestecilerin yaşamlarının eserlerindeki yansımalarını tartışabilecektir.
  • Müziğin dönemleri ve besteleme stillerini sınıflandırabilecektir.
Tanımı Bu derste, dönemler, besteciler, yazı teknikleri ve eser örnekleriyle müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon ve derse giriş / Barok Dönemi Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
2 L. van Beethoven, F. Schubert- F. Mendelssohn Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man
3 Romantik Dönem F. Chopin Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
4 Romantik Dönem F. Chopin Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin
5 Romantik Dönem R. Schumann Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann
6 Romantik Dönem J. Brahms Sadie, Stanley Grove Music Dictionary,Kalbeck Max Johannes Brahms; Frisch W., Brahms and His World Ed., Bottstein L, The Compleat Brahms
7 Ulusçu Besteciler M. Glinka, B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Smetana, Dvorak, Grieg works recordings
8 Rus Romantikleri Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov,Schostakovitch
9 Rus Romantikleri Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov, Schostakovitch
10 Ara Sınav Öncesi Ders Tekrarı Önceki derslerin gözden geçirilmesi
11 Ara Sınav Önceki derslerin gözden geçirilmesi
12 İzlenimcilik Sadie, Stanley Grove Music Dictionary, Debussy, Ravel Recordings
13 Türk Bestecileri İLYASOĞLU Evin;71 Türk Bestecisi / 71 Turkish Composers
14 Mizah ve Müzik Personal Archive&Records
15 Final tekrarı
16 Final

 

Dersin Kitabı

Dorling KINDERSLEY, The Complete Classical Music Guide. DK Publishing (Dorling Kindersley), 2012. - ISBN: 9781409383161

Diğer Kaynaklar

Stanley SADIE, Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press, 2001. - ISBN: 9780195170672

Willi APEL, Harvard Music Dictionary. Harvard University Press, 1969. - ISBN: 9780674375017

Ed. W. FRISCH, Brahms and His World Princeton University Press. 1990. - ISBN: 9781400833627

Jan SWAFFORD, Johannes Brahms: A Biography. Random House USA Inc., 2003. - ISBN: 9780679422617

E.L. VOYNICH, Chopin’s Letters. Dover Publications, 1988. - ISBN: 9780486255644

Jim SAMSON, Music of Chopin. Clarendon Press, 1994. - ISBN: 9780198164029

Brian NEWBOULD, Schubert: The Music and The Man. University of California Press, 1999. - ISBN: 9780520219571

Wilhelm Joseph von WASIELEWSKI, The Life of Schumann. Blumenfeld Press,2011. - ISBN: 9781446057056

Evin İLYASOGLU, 71 Turkish Composers. Pan, 2007. - ISBN: 9789944396257

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
25
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
100
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
3
Final / Sözlü Sınav
1
4
    Toplam
119

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak,
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek,
4 Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
5 Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek,
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek,
8 İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,
9 Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,
10 Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,
11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak,
12 Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,
14 Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,
15 Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest