FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
FE 250 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Analitik Kimya
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FE 250
|
Güz/Bahar
|
3
|
2
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin analitik kimya araçlarına, konsantrasyon birimleri ve hesaplamalardaki hatalar, gravimetrik ve volumetrik metotlar, kompleks asit-baz sistemleri, kompleksleşme ve çökelme reaksiyonları ve titrasyonları tanımalarıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği, gıda analizlerinde kalitatif ve kantitatif metotları işleyerek asit-baz, kompleksleşme, çökelme reaksiyon dengelerini anlamak ve gerekli hesaplamaları yapabilmektir. Laboratuvar uygulamalarında örnekleme, hata kaynakları ve hata hesaplamaları ile laboratuvar temel araç-gereç kullanımını uygulamaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Analitik Kimyada Kullanılan hesaplamalar / Giriş Laboratuvar Kuralları, Laboratuvar Ekipmanları | Laboratory Manual, pages 1-6 |
2 | Kimyasal Analizlerde Hatalar, Kimyasal Analizlerde Gelişigüzel Hatalar, / Laboratuvar Ekipmanlarında Doğruluk ve Kesinlik Çalışmaları | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 5-6, pages 82-115 / Laboratory Manual, pages 7-10 Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 7, pages 153-186 / Laboratory Manual, pages 11-15 |
3 | İstatiksel Veri Değerlendirmesi / Standart Çözeltilerin Hazırlanması ve Titrasyon Asitliği | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 9, pages 197-227 / Laboratory Manual, pages 16-17 |
4 | Sulu Çözeltileri ve Kimyasal Denge / Titrasyon Asitliği ve pH | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 10, pages 235-242 / Laboratory Manual, pages 18-22 |
5 | Kimyasal Dengelerde Elektrolitlerin Etkileri / Kalsiyumun Kompleksometrik Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 11, pages 249-272 / Laboratory Manual, pages 18-22 |
6 | Kompleks sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü / Kalsiyumun Kompleksometrik Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 11, pages 249-272 / Laboratory Manual, pages 23-25 |
7 | Kompleks sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü / Mohr Titrasyonu ile Sodyum Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 11, pages 249-272 / Laboratory Manual, pages 23-25 |
8 | Ara sınav / Mohr Titrasyonu ile Sodyum Tayini | Laboratory Manual, pages 23-25 |
9 | Analitik Kimyada titrasyonlar, Nötralizasyon titrasyonlarının prensipleri / Tuzda İyot Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 13, 14, pages 302-342 / Laboratory Manual, pages 26-27 |
10 | Kompleks Asit- Baz Sistemleri / Şarapta SO2 Tayini | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 15, pages 381-394 / Laboratory Manual, pages 28-29 |
11 | Nötralizasyon Reaksiyonlarının Uygulamaları / Redoks Titrasyonları | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 16, pages 381-394 /Laboratory Manual, pages 28-29 |
12 | Kompleksleşme Reaksiyonları / Sunum | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 17, pages 400-436 |
13 | Çökelme Reaksiyonları / Sunum | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, Chapter 17, pages 400-436 |
14 | Dersin gözden geçirilmesi / Laboratuvar Final | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Skoog D.A., West D.M., Holler J.M., Crouch S.R.; Fundamentals of Analytical Chemistry, 9th Edition, Cengage Learning EMEA., 934 pp. Analytical Chemistry Laboratory Manual |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
30
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
|||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev