FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
ECON 444 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplumsal Cinsiyet ve Ekonomi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 444
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, disiplinler arası bir yaklaşım ile sosyal kalkınma göstergeleri ve ekonomik teori arasındaki ilişkiyi kavramaktır. Ayrıntılı olarak, amaçlarından biri ekonomik, sosyal ve politik aktivitelerde toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramını, etki eden sosyo-kültürel, kurumsal ve ekonomik faktörler ve de ekonomik çıkarımlar çerçevesinde incelemektir. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin ekonomik politika konularını analiz etmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin konuları, toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramı ve göstergeleri, kadınların işgücü piyasasına katılımını etkileyen arz yönlü faktörler (eğitimsel kazanım, toplumsal norm, evlilik ve doğurganlık kararları vb. sosyo-kültürel faktörler) ve talep yönlü faktörler (istihdamın sektörel dağılımındaki değişiklikler, kurumsal değişiklikler), işgücü piyasasında cinsiyete dayalı mesleki ayrımcılık (dikey ve yatay ayrımcılık), işgücünün verimli dağılımının genel üretkenlikteki kazanıma etkisi, kadınların eğitimsel kazanımı ve işgücü piyasasına katılımı ile ekonomik büyüme ve kalkınma arasındaki çift yönlü nedensellik ilişkisi olarak sıralanabilir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Dersin Genel Tanımı | |
2 | Akademik Yazmanın Temelleri | Referans verilen kitaplardan herhangi birinin giriş kısmı. |
3 | Toplumsal Cinsiyetin Dili ve Ekonomik Göstergeler | Referans verilen kitaplardan herhangi birinin giriş kısmı. |
4 | Cinsiyet eşitliği | "Kabeer, N., 2005." and "Klasen, S., 2006." |
5 | İşgücü Piyasasında Cinsiyet I | Joyce'un 4. ve 5. Bölümleri |
6 | İşgücü Piyasasında Cinsiyet II | Joyce'un 4. ve 5. Bölümleri |
7 | İşgücü Piyasasında Cinsiyet Eşitliğinin İstatistiksel Analizi: Türkiye Örneği | "Göksel, I., (2013)." |
8 | Kazanç Farklarının Nedenleri | Joyce'un 7. Bölümü |
9 | Kazanç Farklarının Nedenleri | "Joyce'un 2. Bölümü" ve "Ironmonger, Duncan (1996)." |
10 | Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Cinsiyete Dayalı Ekonomik İlişkiler | "Nelson, Julie and Marilyn Power (2018)." |
11 | Toplumsal Cinsiyet Farklarına Irk, Etnik Köken ve Sınıflar Açısından Yaklaşım | Joyce'un 15.Bölümü |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | The Economics of Gender, Joyce P. Jacobsen, Blackwell, 1998 (ISBN: 0631207279, 9780631207276) İktisat ve Toplumsal Cinsiyet, Ufuk Serdaroğlu, Efil Yayınevi, 2010 (ISBN: 9786054334223) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kabeer, N., 2005. “Gender Equality and Women's Empowerment: A Critical Analysis of the Third Millennium Development Goal.” Gender & Development, Vol. 13(1): 13-24.
Klasen, S., 2006. “UNDP’s gender-related measures: some conceptual problems and possible solutions.” Journal of Human Development, 7.2: 243–74.
Göksel, I., (2013). “Female Labor Force Participation in Turkey: The Role of Conservatism.”
Ironmonger, Duncan (1996). “Counting Outputs, Capital Inputs, and Caring Labor: Estimating Gross Household Product.” Feminist Economics 2(3): 37-64.
Nelson, Julie and Marilyn Power (2018). “Ecology, Sustainability, and Care: Developments in the Field.” Feminist Economics 24(3): 80-88 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
|||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
'Matematik'te Dünya Listesinde
İspanya merkezli derecelendirme kuruluşu Scimago Institutions Ranking, öğretim üyelerinin uluslararası çalışmaları, yayın sayıları ve bölümün eğitim içerikleri gibi birçok kriterlerde yaptığı detaylı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıştayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev