Bizi takip edin
|
EN

ECON 444 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Cinsiyet ve Ekonomi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ECON 444
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, disiplinler arası bir yaklaşım ile sosyal kalkınma göstergeleri ve ekonomik teori arasındaki ilişkiyi kavramaktır. Ayrıntılı olarak, amaçlarından biri ekonomik, sosyal ve politik aktivitelerde toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramını, etki eden sosyo-kültürel, kurumsal ve ekonomik faktörler ve de ekonomik çıkarımlar çerçevesinde incelemektir. Dersin diğer bir amacı da öğrencilerin ekonomik politika konularını analiz etmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ekonominin diğer disiplinler ve sosyal değerler ile ilişkisini keşfedebileceklerdir.
  • Bir toplumun sosyal kalkınma göstergeleri ile ekonomik gelişmişlik arasındaki çift yönlü nedensellik ilişkisini açıklayabileceklerdir.
  • Eğitimsel kazanım ve işgücü piyasasında toplumsal cinsiyet eşitliğinin ekonomik çıkarımları hususunda yorum yapabileceklerdir.
  • Eğitimsel kazanım ve işgücü piyasasında toplumsal cinsiyet eşitliğinin ekonomik çıkarımları hususunda yorum yapabileceklerdir.
  • Bu alanda analiz yaparak bilimsel proje raporu yazabileceklerdir.
  • Bu alandaki fikirlerini ve araştırmalarını sözlü sunum becerilerini kullanarak ifade edebileceklerdir
Ders Tanımı Dersin konuları, toplumsal cinsiyet eşitliği-eşitsizliği kavramı ve göstergeleri, kadınların işgücü piyasasına katılımını etkileyen arz yönlü faktörler (eğitimsel kazanım, toplumsal norm, evlilik ve doğurganlık kararları vb. sosyo-kültürel faktörler) ve talep yönlü faktörler (istihdamın sektörel dağılımındaki değişiklikler, kurumsal değişiklikler), işgücü piyasasında cinsiyete dayalı mesleki ayrımcılık (dikey ve yatay ayrımcılık), işgücünün verimli dağılımının genel üretkenlikteki kazanıma etkisi, kadınların eğitimsel kazanımı ve işgücü piyasasına katılımı ile ekonomik büyüme ve kalkınma arasındaki çift yönlü nedensellik ilişkisi olarak sıralanabilir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Dersin Genel Tanımı
2 Akademik Yazmanın Temelleri Referans verilen kitaplardan herhangi birinin giriş kısmı.
3 Toplumsal Cinsiyetin Dili ve Ekonomik Göstergeler Referans verilen kitaplardan herhangi birinin giriş kısmı.
4 Cinsiyet eşitliği "Kabeer, N., 2005." and "Klasen, S., 2006."
5 İşgücü Piyasasında Cinsiyet I Joyce'un 4. ve 5. Bölümleri
6 İşgücü Piyasasında Cinsiyet II Joyce'un 4. ve 5. Bölümleri
7 İşgücü Piyasasında Cinsiyet Eşitliğinin İstatistiksel Analizi: Türkiye Örneği "Göksel, I., (2013)."
8 Kazanç Farklarının Nedenleri Joyce'un 7. Bölümü
9 Kazanç Farklarının Nedenleri "Joyce'un 2. Bölümü" ve "Ironmonger, Duncan (1996)."
10 Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Cinsiyete Dayalı Ekonomik İlişkiler "Nelson, Julie and Marilyn Power (2018)."
11 Toplumsal Cinsiyet Farklarına Irk, Etnik Köken ve Sınıflar Açısından Yaklaşım Joyce'un 15.Bölümü
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

The Economics of Gender, Joyce P. Jacobsen, Blackwell, 1998 (ISBN: 0631207279, 9780631207276)

İktisat ve Toplumsal Cinsiyet, Ufuk Serdaroğlu, Efil Yayınevi, 2010 (ISBN: 9786054334223)

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kabeer, N., 2005. “Gender Equality and Women's Empowerment: A Critical Analysis of the Third Millennium Development Goal.” Gender & Development, Vol. 13(1): 13-24.

 

Klasen, S., 2006. “UNDP’s gender-related measures: some conceptual problems and possible solutions.” Journal of Human Development, 7.2: 243–74.

 

Göksel, I., (2013). “Female Labor Force Participation in Turkey: The Role of Conservatism.”
Women's Studies International Forum , Vol. 41.

 

Ironmonger, Duncan (1996). “Counting Outputs, Capital Inputs, and Caring Labor: Estimating Gross Household Product.” Feminist Economics 2(3): 37-64.

 

Nelson, Julie and Marilyn Power (2018). “Ecology, Sustainability, and Care: Developments in the Field.” Feminist Economics 24(3): 80-88

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.