Bizi takip edin
|
EN

CDM 212 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Film Semineri II: Modern Sinema
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 212
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, 1960'dan günümüze dünya film endüstrisinin ulusal sinemaları, film hareketleri, yönetmenleri ve yükselen ulusötesilik ele alınacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modern filmlerde ele alınan küresel, sosyal, ekonomik ve politik sorunları farklı açılardan analiz edebilecektir
  • izledikleri filmleri tartışabilecekler,
  • Modern sinemadaki ulusal, ulusötesi ve uluslarüstü film yapım biçimlerini tanımlayabilecektir
  • Anlatı, teknik ve eser sahibi üslupları açısından modern film hareketlerini karşılaştırabilecektir.
  • Filmlerin kültürel sistemleri ve küreselleşmeyi yansıtma, ortaya çıkarma, eleştirme ve meydan okuma gücünü tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bir dizi dersin ikincisi olan bu derste, öğrencilerin film kültürü kazanması için elzem olan filmler gösterilir, tanıtılır ve tartışılır. Her hafta, belirli bir kültürel bağlam, yerel, ulusal ve bölgesel deneyimlerin karmaşık biçimleri ele alınarak filmler ve film hareketleri analiz edilir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 İngiliz Yeni Dalgası ve Özgür Sinema Gösterim: Lindsay Anderson - If (1968) (111 min) Sarah Street “From Ealing Comedy to the British New Wave” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 176-193. Robinson, David “Anderson shooting IF...” Sight and Sound; Summer 1968; 37, 3; pg. 130.
3 Yeni Alman Sineması Gösterim: Wim Wenders - Alice in the Cities (1974) (110 min) Thomas Elsaesser “The New German Cinema” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.194-213. John Pym “The Road from Wuppertal” Sight and Sound; Fall 1984; 53, 4; pg. 244.
4 Essay Film Gösterim: Sans Soleil, Chris Marker (1983) Laura Rascaroli. “The Essay Film: Problems, Definitions, Textual Commitments.” Framework: The Journal of Cinema and Media, FALL 2008, Vol. 49, No. 2, pp. 24-47. David Montero “Film also ages: time and images in Chris Marker's Sans soleil”, Studies in French Cinema, 6:2, 2006, pp. 107-115. Chris Darke “Chris Marker” in The Oxford History of World Cinema, G. Nowell-Smith (Ed), Oxford University Press, 1996, pp. 530-531.
5 Yeni Amerikan Bağımsız Sineması Gösterim: Stranger Than Paradise, Jim Jarmusch (1984) Richard Linnett “As American as You Are: Jim Jarmusch and Stranger than Paradise” Cinéaste, Vol. 14, No. 1 (1985), pp. 26-28. Emanuel Levy “The New York School of Indies” in Cinema of Outsiders. The Rise of American Independent Film. New York University Press, pp. 184-191.
6 Fransız Yeni Dalgası Gösterim: Nikita, Luc Besson (1990) Sue Harris, “Cinema du Look,” European Cinema, ed. Elizabeth Ezra. Oxford University Press. 2004. pp.219-233.
7 Yeni İran Sineması Gösterim: Close-up, Abbas Kiarostami (1990) Hamid Naficy “Iranian Cinema” in The Oxford History of World Cinema, G. Nowell-Smith (Ed), Oxford University Press, 1996, pp. 672-678. Godfrey Cheshire “Abbas Kiarostami: A Cinema of Questions” Film Comment, Vol. 32, No. 4 (July-August 1996), pp. 34-36. Bernard Stiegler “On Abbas Kiarostami’s Closeup” Parrhesia. Vol. 20, 2014, pp. 40-48.
8 VİZE
9 Yeni Asya Sineması Gösterim: Fallen Angels, Wong Kar-wai. 1995. Dominic Pettman (2000) “The floating life of fallen angels: Unsettled communities and Hong Kong cinema,” Postcolonial Studies: Culture, Politics, Economy, 3:1, 69-80. Chuck Stephens “Time pieces: Wong Kar-Wai and the Persistence of Memory” Film Comment, Vol. 32, No. 1 (Jan-Feb 1996), pp. 12-18.
10 Yeni Avrupa Sineması I: Banliyöler Gösterim: Le Haine, Mathieu Kassovitz (1995) Amy Siciliano, “La Haine: Framing the ‘Urban Outcasts’” ACME International Journal for Critical Geographies, Vol. 6 No. 2. 2007, pp.211-230.
11 Kuzey Avrupa Sineması Gösterim: Drifting Clouds, Aki Kaurismaki (1996 Bert Cardullo “Finnish Character: An Interview with Aki Kaurismäki” Film Quarterly, Vol. 59, No. 4 (Summer 2006), pp. 4-10. Jonathan Romney “Last Exit to Helsinki: The Bleak Comedic Genius of Aki Kaurismäki, Finland’s Finest” Film Comment, Vol. 39, No. 2 (MARCH/APRIL 2003), pp. 43-45, 47
12 Sosyalizm Sonrası Doğu Avrupa Sineması Gösterim: Occident, Cristian Mungiu, 2002 (102 min) Adriana Cordali Gradea (2018) “The rhetoric of leaving, or the mirage of the fetishized West in Cristian Mungiu’s Occident” Journal of European Studies. Volume 48, issue 3-4, page(s): 250-264. Marian Țuțui and Raluca Iacob, “New Romanian Cinema: Geography and Identity” in Christina Stojanov (Ed) The New Romanian Cinema. Edinburg University Press. 2021, pp. 211-224.
13 Yeni Avrupa Sineması II - Postkolonyal Avrupa Gösterim: Caché, Michael Haneke (2005) Nancy E. Virtue “Memory, Trauma, and the French-Algerian War: Michael Haneke's Caché (2005)” Modern & Contemporary France, 19:3. 2011, pp. 281-296. Isabelle McNeill “Transitional Spaces: Media, Memory and the City in Contemporary French Film” in Cities in Transition. The Moving Image and The Modern Metropolis. Ed. A. Webber & E. Wilson. Wallflower Press. 2008, p. 205-215.
14 FİNAL PROJESİ
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Geoffrey Nowell-Smith. The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press, 1999.

Elizabeth Ezra. Ed. European Cinema. Oxford University Press. 2004.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
22
22
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
22
22
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur.

2

Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

3

Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder.

4

Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

5

Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır.

6

Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar.

7

Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır.

8

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular.

9

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur.

10

Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar.

11

Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.