FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Matematik
CDM 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CDM 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları, öğrencilere sinemanın yirminci yüzyılın başlangıcından sonuna kadar gelişen anlatı biçimlerini ve stillerini tanıtan temel bir derstir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Film Semineri I: Anlatı Biçimleri ve Tarzları, film tarihindeki belli başlı ekollere kapsamlı bir genel bakış sunar ve film dilinin gelişimini araştırır. Ders, anlatı, belgesel ve deneysel formlar üzerinden hareketli görüntülerin tarihsel bir değerlendirmesini aktarır ve öğrenciye sinema pratikleri ve anlatılari ile ilgili eleştirel, teknik ve estetik bir kelime dağarcığı kazandırır. Ders ayrıca öğrencilerin film biçimlerini izleme, tanımlama ve analiz etmeye yönelik becerilerini geliştirir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Sinemanın Öncülleri: Filmden Önce Film. Lumiere Brothers (1895, 1896) Workers leaving the factory Arrival of a Train at La Ciotat Alice Guy-Blaché – The Cabbage Fairy (1896) George Méliès - Voyage to the Moon (1902) Thomas Edison - The Great Train Robbery (1903) | |
2 | Erken Sinema. Lumiere Brothers (1895, 1896) Workers leaving the factory Arrival of a Train at La Ciotat Alice Guy-Blaché – The Cabbage Fairy (1896) George Méliès - Voyage to the Moon (1902) Thomas Edison - The Great Train Robbery (1903) | Pages 6-23 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
3 | Erken Belgesel. Robert J. Flaherty - Nanook of the North (1922) | Pages 86-91 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
4 | Erken Avangard I: Alman Dışavurumculuğu. Metropolis, Fritz Lang (1927) | pp. 192-204 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. Anton Kaes “Weimar Cinema. The Predicament of Modernity” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 59-77. |
5 | Erken Avangard II: Sürrealizm Luis Buñuel Un Chien Andalou (1929) L'Age d'Or (1930) | Rudolf Kuenzli “Dada and Surrealist Film” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 78-96. Tony Richardson “The films of Luis Bunuel” Sight and Sound; Jan 1, 1954; 23, 3; pg. 125. |
6 | Erken Avangard III: Rus Konstrüktivizmi Vertov and Eisenstein The Man with the Movie Camera (Dziga Vertov, 1929 Battleship Potemkin (Sergei M. Eisenstein, 1925) | Denise J. Youngblood “Soviet Cinema: The Old and the New” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.41-58. Pages 92-94 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. |
7 | İtalyan Yeni Gerçekçiliği. Bicycle Thieves (1948) | Peter Bondanella “From Italian Neorealism to the Golden Age of Cinecittà” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.119-138. Richard Winnington, “Bicycle Thieves” Sight and Sound; Mar 1, 1950; 19, 1; pg. 26. |
8 | VİZE SINAVI | |
9 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Japonya. Tokyo Story, Yasujiro Ozu (1953) | Dennis J. Konshak “Space and Narrative in Tokyo Story" Film Criticism Vol. 4, No. 3 (Spring, 1980), pp. 31-40. |
10 | Fransız Yeni Dalga Sineması. Gösterim Jean-Luc Godard – À bout de soufflé (1960) (90 min) | Pages 576-580 from NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. Jefferson Kline, “The French New Wave” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 157-175. |
11 | Cinema Verité. Gösterim Chris Marker - La Joli Mai (1963) (145 min) | Charles Musser “Cinema Verite and the New Documentary” in NOWELL-SMITH, G. (1999). The Oxford history of world cinema. Oxford, Oxford Univ. Pr. pp. 527-537. Michael Kustow “Le Joli Mai” Sight and Sound; Spring 1964; 33/2; pp. 93-94. |
12 | Çek Yeni Dalgası. Gösterim Vera Chytilova – Daisies (1966) (79 min) | Frank, Alison. “Formal Innovation and feminist freedom. Vera Chytilova’s Daisies” CineAction. No: 81, Summer 2010. Jonathan L. Owen “Spoiled Aesthetics: Realism and Anti-Humanism in Věra Chytilová’s Daisies (1966)” Avant-garde to new wave_ Czechoslovak cinema, surrealism and the sixties. Berghahn, 2013, pp. 99-128. |
13 | Britanya Yeni Dalgası ve Özgür Sinema. Gösterim Lindsay Anderson - If (1968) (111 min) | Sarah Street “From Ealing Comedy to the British New Wave” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp. 176-193. Robinson, David “Anderson shooting IF...” Sight and Sound; Summer 1968; 37, 3; pg. 130. |
14 | Yeni Almanya Sineması. Gösterim Wim Wenders - Alice in the Cities (1974) (110 min) | Thomas Elsaesser “The New German Cinema” in European Cinema (Ed. Elisabeth Ezra) (2004), pp.194-213. John Pym “The Road from Wuppertal” Sight and Sound; Fall 1984; 53, 4; pg. 244. |
15 | Dönem Ödevi Teslimi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | NOWELL-SMITH, G. (1999) The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press.
Ezra, Elisabeth (Ed) (2004) European Cinema. Oxford University Press. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. |
|||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. |
|||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. |
|||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. |
|||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. |
|||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. |
|||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. |
|||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıtayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıtayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html
2009 Mezunumuz Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na (GMKA) Genel Sekreter Olarak Atandı
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) Genel Sekreteri Onur Adıyaman, Güney Marmara Kalkınma Ajansı'na Genel Sekreter olarak atandı.
Genç Matematikçiler Ödüllerini Aldı
İlkokul, ortaokul ve lise dönemindeki öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırmak amacıyla düzenlenen Türkiye Matematik Yarışması’nın ödül töreni, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) ev